zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Wtorek, 23 Kwietnia 2024, Imieniny obchodzą: Jerzy, Wojciech

ds

Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: SKODA SUPERB cena: 65 999,00 PLN, miejscowość: Piaseczno, data: 2024-04-23, ...szczegóły

NAPISZ DO ODJAZD-u

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją

reklama@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

  Zdj. Skoda Superb, mat. prasowy

Zdj. Skoda Superb, mat. prasowy

Nowa Skoda Superb: wielka klasa

Na podstawie Serwisu Prasowego Skoda oprac. Jan Mak


Nowa Skoda Superb jest kamieniem milowym marki. Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie (od 5 do 15 marca 2015), trzecia generacja modelu świętowała swoją premierę zaledwie dwa tygodnie po światowym debiucie w Pradze. Flagowa Skoda w najnowszej odsłonie to bez wątpienia najlepszy i najbardziej emocjonujący model marki w historii, a jednocześnie samochód oferujący największą ilość miejsca w środku w swoim segmencie

Nigdy wcześniej Skodzie nie postawiono tak wysokich wymagań, opracowując nowy model. Nigdy wcześniej inżynierowie Skody nie stworzyli tak dużej ilości miejsca dla kierowcy, pasażerów i ich bagaży i nigdy przedtem nie było tak wielu nowych rozwiązań „Simply Clever”.



Piękno bez kompromisów

Nowy Superb jest najpełniejszym odzwierciedleniem nowego języka stylistycznego Skody, w najbardziej zdecydowany sposób zapowiadając nową erę designu czeskiej marki. Jeszcze bardziej elegancki, budzący uznanie projekt z przejmującymi detalami, odważnymi, wzbudzającymi emocje ostrymi krawędziami, buduje przekaz piękna i prestiżu w nowoczesnym, niespotykanym wcześniej wymiarze.

Czysta forma auta buduje jasny i zdecydowany przekaz. Wyważone ze smakiem proporcje są podstawą eleganckiej prezencji. Na napiętych płaszczyznach toczy się gra światła i cienia narzucona przez zdecydowanie poprowadzone krawędzie, które są uzupełnione przez dopracowane z wyjątkową dbałością detale, potwierdzające najwyższą jakość budowy samochodu. Krystaliczne, przestrzenne formy reflektorów łączą tradycje przeszłości z technologią przyszłości.

Projekt przodu i tyłu optycznie poszerza nadwozie dla wrażenia jeszcze większej dostojności, co nadaje bryle proporcje stylowego coupe z wdzięcznie opadającym dachem. Łącząc powściągliwą elegancję z emocjonującymi, dynamicznymi detalami, nowy Superb jest zjawiskowy na drodze.



Przyjemna przestrzeń bez wyrzeczeń

W porównaniu z i tak już obszernym wnętrzem dotychczasowych generacji modelu Skoda Superb ponownie powiększyła liczące się wymiary. Poprawa wynika zwłaszcza z nowych możliwości konstrukcyjnych nowej Skody Superb. Techniczne zalety modułowej koncepcji samochodu z poprzeczną zabudową silnika MQB umożliwiły wydłużenie rozstawu osi o 80 mm do obecnie 2.841 mm. Większy jest także rozstaw kół, który z przodu wynosi 1.584 mm a z tyłu 1.572 mm. Te zmiany przyczyniły się do wyraźnego powiększenia przestrzeni wnętrza i bagażnika.

Kierowca i pasażer z przodu mają mnóstwo miejsca. Szerokość na wysokości łokci z przodu zwiększyła się w nowej Ĺ KODZIE Superb aż o 39 mm do 1.507 mm. Wysokość w linii głowy kierowcy i pasażera wzrosła o 3 mm do 991 mm - także najlepsza wartość.

Na czym polega wielkość wnętrza nowej Skody Superb, widać jednak przede wszystkim z tyłu kabiny i w komorze bagażnika. Nowa generacja modelu kolejny raz poprawia i tak już dobre wartości poprzednika. Z tyłu wnętrze jest wielkie, niemal królewskie - prawie że rozsadza granice klasy. Także wysokie osoby siedzą nadzwyczaj wygodnie i zrelaksowane.

Absolutnie nadzwyczajna jest ilość miejsca na nogi z tyłu: 157 mm oznacza z dystansem najlepszą wartość w segmencie - dokładnie dwa razy więcej niż u najbliższego konkurenta. Rekordowa jest z tyłu także wysokość w linii głowy. Zwiększyła się o 25 mm do 980 mm. Jednocześnie także szerokość na wysokości łokci z tyłu wzrosła o 69 mm do obecnie 1.520 mm. Tym samym na kanapie bardzo wygodnie mogą siedzieć nawet trzy dorosłe osoby.

Prawdziwą wygodę jazdy z tyłu w nowej Skodzie Superb stwarza dodatkowo możliwość elektrycznego przestawiania fotela pasażera z miejsca na kanapie. Przyciski regulacji położenia fotela pasażera znajdują się na wewnętrznym boku tego fotela, dzięki czemu można je łatwo dosięgnąć z kanapy. Fotel pasażera można przesuwać wzdłużnie do przodu i do tyłu. W ten sposób ilość miejsca na nogi można indywidualnie dopasować do potrzeb osoby siedzącej z tyłu, z prawej strony. Z tyłu można regulować również wysokość i pochylenie fotela pasażera.

Kolejny raz w nowym Superbie zwiększyła się pojemność bagażnika. Wartość 625 litrów oznacza jej zwiększenie aż o 30 litrów - jest to najlepsza wartość wśród samochodów klasy średniej. Po złożeniu kanapy pojemność przestrzeni bagażowej osiąga aż 1.760 litrów. Kanapę można wygodnie składać także od strony komory bagażnika za pomocą przycisku odryglowującego.

Duży otwór załadowczy ma wysokość 1.167 mm i szerokość 1.082 mm, dzięki czemu wygodnie można włożyć także większe przedmioty - także dlatego, że pokrywa bagażnika otwiera się na wysokość 1.868 mm. Krawędź załadowcza znajduje się na wysokości 711 mm - tak samo jak dotąd.

Bezproblemowo nową Skodą Superb można przewozić również dłuższe przedmioty. W tym celu wystarczy złożyć oparcie fotela pasażera. Wówczas w samochodzie można zmieścić przedmioty o długości do 3,1 m.



Wyjatkowy komfort

Nowy Superb jest nie tylko duży i przestronny jak nigdy przedtem - oferuje także nowe rozwiązania komfortu, dzięki czemu staje się salonem na kołach. Jest samochodem, który umożliwia wygodne podróżowanie także na dłuższych trasach i podczas wielogodzinnej jazdy wszystkim jadącym, także siedzącym z tyłu.

W nowym Superbie po raz pierwszy w Skodzie zastosowano adaptacyjną regulację zawieszenia Dynamic Chassis Control (DCC) wraz z wyborem profilu jazdy. Za pomocą DCC kierowca może zmienić właściwości jezdne według swoich preferencji: normalne, sportowe lub komfortowe - zmiana parametrów zawieszenia Ă  la carte. Zmiany dokonuje się przyciskiem na konsoli środkowej.

Normalny tryb oferuje wyważony program do codziennego zastosowania. Nastawa Comfort zapewnia komfortowe dostrojenie do jazdy po złych drogach lub na długich trasach. Tryb Sport umożliwia dynamiczny styl jazdy z lepszym powiązaniem nadwozia z jezdnią i sztywniejszym układem kierowniczym.

Odpowiedni profil jazdy wybiera się wygodnie przyciskiem na konsoli środkowej. Przy tym automatycznie zmieniają się nastawy elektrycznie regulowanych amortyzatorów, elektromechanicznego wspomagania kierownicy i innych wielkości. DCC reaguje w sposób ciągły na różne sytuacje jezdne, uwzględniając przebiegi hamowania, kierowania i przyspieszania.

Powiązany z DCC wybór profilu jazdy oferuje także tryby Eco i indywidualny. W trybie Eco sterowanie pracą silnika, klimatyzacji i innych urządzeń optymalizuje zużycie paliwa. W tym trybie możliwa jest jazda wybiegiem, z rozłączonym napędem. W przypadku wyposażenia w automatyczną skrzynię biegów DSG skrzynia ta samoczynnie wyłącza bieg, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu. Wówczas moment hamujący silnika nie jest przenoszony na koła. Skutek: zmniejsza się prędkość obrotowa silnika a tym samym i zużycie paliwa. Gdy kierowca naciśnie pedał gazu, automatycznie jest włączany odpowiedni bieg. W trybie indywidualnym różne parametry pracy samochodu można dobrać samemu.

W nowej Skodzie Superb o optymalną atmosferę wnętrza dba zupełnie nowa generacja układów klimatyzacji na bazie MQB. W ofercie jest klimatyzacja ręczna oraz elektronicznie sterowana Climatronic, występująca w wersji klimatyzacji dwustrefowej albo po raz pierwszy trzystrefowej. Wszystkie urządzenia umożliwiają uzyskanie w kabinie najlepszych warunków temperatury i atmosfery dla zapewnienia dobrego samopoczucia na pokładzie.

Nowa trzystrefowa klimatyzacja automatyczna debiutuje w Skodzie. Urządzenie pracuje wydajnie i w wyważony sposób. Regulacja trzystrefowa oznacza, że kierowca, pasażer obok niego i pasażerowie jadący z tyłu mogą nastawić temperaturę w swojej strefie inaczej niż w pozostałych.

Climatronic reguluje temperaturę wnętrza odpowiednio do nastawionej temperatury, automatycznie dopasowując pracę dmuchawy świeżego powietrza i dobierając rozdział powietrza. We wszystkich warunkach pogodowych i okolicznościach jazdy zapewnia to utrzymanie przyjemnego klimatu z brakiem przeciągów we wnętrzu.

Elektroniczne sterowanie Climatronica uwzględnia różne czynniki i wielkości zakłócające, jak np. wysokość słońca, natężenie promieniowania słonecznego, temperaturę zewnętrzną, i odpowiednio doprowadza do kabiny mniej lub więcej zimnego powietrza. Dzięki podłączeniu sterownika do magistrali CAN może on uwzględnić kolejne czynniki komfortu: automatyczne włączenie zamkniętego obiegu powietrza, włączenie spryskiwania przedniej szyby lub włączenie wstecznego biegu - nie dopuszcza wtedy do narażenia jadących na przykry zapach. Regulacja pracy dmuchawy w zależności od prędkości jazdy z automatycznym dopasowaniem temperatury nawiewanego powietrza zmniejsza poziom hałasu podczas wolnej jazdy. Oprócz tego Climatronic na naciśnięcie przycisku włącza także funkcję oczyszczania zaparowanych lub pokrytych lodem szyb. Wtedy dmuchawa pracuje z pełną mocą, a cały strumień powietrza jest kierowany na szybę. Gdy temperatura zewnętrzna jest wyższa niż 2,5°C, w celu osuszenia powietrza włącza się sprężarka klimatyzacji.

Do nowego Superba opcjonalnie jest dostępne elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe. Szybę o wymiarach 1.002 x 1.200 mm tworzy przyciemniane szkło z izolacją cieplną. Odbija ono 92 procent padającego promieniowania cieplnego i 90 procent światła. Dach panoramiczny można uchylić jak i odsunąć do tyłu. Do sterowania położeniem dachu służy kombinowane pokrętło, które się znajduje pośrodku podsufitki, z przodu. Szybę dachu można ustawić w ośmiu różnych położeniach. Aby po otwarciu dachu powietrze nie wpadało pędem do środka i by zmniejszyć hałas opływu powietrza, na przedniej krawędzi otworu dachu jest zamontowana owiewka.

Nowa Skoda Superb na życzenie może być wyposażona z przodu i z tyłu w ogrzewanie siedzeń. Fotele można zamówić z funkcją przewietrzania.

W ofercie jest także ogrzewanie postojowe. Ogrzewa ono wnętrze i odmraża szyby. Urządzenie to umożliwia także schłodzenie wnętrza, gdy samochód stoi w pełnym słońcu. Przednia szyba może być na życzenie ogrzewana, podobnie jak i dysze spryskiwaczy. Ogrzewana przednia szyba ma nową, niewidoczną folię ClimaCoat, która oprócz funkcji ogrzewania zapewnia także ochronę przed nadmiernym nagrzewaniem przy silnym nasłonecznieniu.

Zarówno w pierwszej jak i w drugiej generacji Skoda Superb miała miłą niespodziankę, jaką był parasol schowany w tylnych lewych drzwiach. W nowej Skodzie Superb producent znów oferuje ten luksusowy szczegół wyposażenia. Zamiast jednego, obecnie są dwa parasole umieszczone w przednich drzwiach. Schowki na parasol są z materiału odprowadzającego wodę i znajdują się w tapicerce przednich drzwi. Ściekająca woda może odpływać przez zintegrowane odprowadzenie. Parasole są pokryte powłoką antybakteryjną. Schowki ani włożone parasole w żaden sposób nie przeszkadzają kierowcy ani pasażerowi. Gdy drzwi są zamknięte, schowki są niewidoczne.

Nowe komfortowe rozwiązanie Skoda wprowadziła dla obsługi dużej pokrywy bagażnika Superba limuzyny. Pierwszy raz w nowej Skodzie Superb pokrywę bagażnika można elektrycznie otworzyć i zamknąć. Dotychczas ta funkcja była dostępna tylko dla Superba Combi. Pokrywę bagażnika można elektryczne otwierać przez naciśnięcie przycisku koło kierowcy, naciśnięcie przycisku pilota lub przycisku na pokrywie bagażnika.

Oprócz tego Skoda oferuje do nowego Superba opcjonalną funkcję, będącą kolejną premierą w modelu i marce - jest to funkcja bezdotykowego otwierania pokrywy bagażnika. Gdy kierowca będzie miał kluczyk przy sobie i poruszy stopą w rejonie tylnego zderzaka, pokrywa bagażnika automatycznie się otworzy.

Jest to bardzo praktyczne, na przykład, gdy niosąc zakupy, ma się zajęte obie ręce a pełne torby z zakupami trzeba włożyć do bagażnika.

Wirtualny pedał i elektryczna pokrywa bagażnika działają w połączeniu z funkcją automatycznego ryglowania samochodu i rozruchu silnika KESSY. W celu otwarcia czy zamknięcia samochodu nie trzeba już brać kluczyka do ręki. Sterownik KESSY rozpoznaje kluczyk z odległości do 1,5 m od auta. Przy dotknięciu klamki drzwi lub przycisku pokrywy bagażnika samochód automatycznie się odryglowuje. Silnik jest uruchamiany przyciskiem.



Technika na najwyższym poziomie

Nową Skodę Superb napędza jeden z pięciu silników benzynowych lub trzech wysokoprężnych. Spektrum mocy nowej rodziny jednostek napędowych MQB sięga od 88 kW (120 KM) do 206 kW (280 KM). Nowe silniki odznaczają się najlepszą kulturą pracy, żwawością i znakomitymi właściwościami napędowymi przy jednocześnie wyraźnie zmniejszonych wartościach zużycia paliwa i emisji CO2. Świetnie dostrojona współpraca nowych silników, nowego zawieszenia, najnowocześniejszych funkcji regulacji dynamiki jazdy oraz większego rozstawu osi i kół zapewnia bardzo dobre właściwości dynamiczne.

W porównaniu z silnikami montowanymi w Skodzie Superb drugiej generacji nowe silniki przenoszą na jezdnię do 20 procent więcej mocy. Cztery jednostki napędowe (1,4 TSI/110 kW, 2,0 TSI/206 kW, 2,0 TDI/110 kW i 2,0 TDI/140 kW) można zamówić z najnowocześniejszym napędem na cztery koła na bazie sprzęgła Haldex-5. Z wyjątkiem podstawowego silnika benzynowego do wszystkich silników do dyspozycji jest nowoczesna automatyczna skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem.

Pięć silników benzynowych o mocy od 92 kW (125 KM) do 206 kW (280 KM)

Nowe silniki benzynowe należą do rodzin EA211 i EA888 koncernu Volkswagen. Dużej mocy i oszczędne jednostki napędowe zostały opracowane specjalnie do zastosowania w modułowej koncepcji samochodu z poprzeczną zabudową silnika i są bardzo lekkie i zwarte. Podstawowy silnik benzynowy 1,4 TSI/92 kW (125 KM) waży tylko 104 kg. Jego konstrukcja bazuje na ciśnieniowo odlewanej z aluminium, nadzwyczaj sztywnej skrzyni korbowej.

Trzy silniki wysokoprężne o mocy od 88 kW (120 KM) do 140 kW (190 KM)

Wszystkie nowe czterocylindrowe silniki wysokoprężne nowej Skody Superb są oszczędne i mają dużą moc. Jednostki TDI common-rail należą do rodziny konstrukcyjnej EA288 koncernu Volkswagen. Charakteryzują się dużym momentem obrotowym i równą pracą. Silniki te są turbodoładowane i mają bezpośredni wtrysk paliwa. Najsilniejsza wersja 2,0 TDI/140 kW jest oferowana do nowego Superba w ciekawej kombinacji ze skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem i napędem na cztery koła.

Nowa Skoda Superb będzie dostępna z napędem na cztery koła. Napęd na cztery koła jest oferowany w połączeniu z następującymi silnikami:

- 1,4 TSI/110 kW (w połączeniu z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów),

- 2,0 TSI/206 kW (w połączeniu z sześciostopniową skrzynią biegów DSG),

- 2,0 TDI/110 kW (w połączeniu z ręczną sześciostopniową skrzynią biegów),

- 2,0 TDI/140 kW (w połączeniu z sześciostopniową skrzynią biegów DSG).

W Skodzie Superb pierwszy raz zastosowano piątą, a więc najmłodszą generację sprzęgła Haldex. Wysokosprawny napęd 4×4 na bazie sprzęgła Haldex-5 należy do najnowocześniejszych rozwiązań napędu na cztery koła i zapewnia optymalną dynamikę jazdy, najlepsze bezpieczeństwo czynne i oszczędne zużycie paliwa. Nowe sprzęgło jest o 1,4 kilograma lżejsze niż dotąd stosowane w tym modelu sprzęgło Haldex-4, nie potrzebuje akumulatora ciśnienia i reaguje w ciągu milisekund na wszelkie możliwe potrzeby napędu.



Zwiększony poziom bezpieczeństwa

Nowa Skoda Superb jest wyposażona w cały szereg nowych funkcji wspomagania bezpieczeństwa. Funkcje te wspomagają kierowcę w najróżniejszych sytuacjach drogowych, od utrzymywania odstępu i pasa ruchu po hamowanie awaryjne, gdy grozi zderzenie. Ważne: w zakresie odpowiedzialności za prowadzenie samochodu zawsze kierowca pozostaje panem sytuacji i zawsze swoim może działaniem „pokonać” elektronicznych pomocników.

Warto wspomnieć, że premierę w nowej Skodzie Superb ma funkcja nadzoru odstępu, Front Assist, z funkcją hamowania awaryjnego w ruchu miejskim. Funkcja Front Assist ostrzega kierowcę w zakresie prędkości jazdy od 5 do 210 km/h o grożącej kolizji i w razie potrzeby automatycznie rozpoczyna hamowanie częściowe albo wspomaga hamowanie awaryjne. Funkcja hamowania awaryjnego w ruchu miejskim uzupełnia funkcję nadzoru odstępu podczas jazdy w ruchu miejskim, tzn. w zakresie prędkości jazdy między 5 a 34 km/h.

Zdj. Skoda Superb, mat. prasowy Zdj. Skoda Superb, mat. prasowy Zdj. Skoda Superb, mat. prasowy

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

cena: 41 999,00 PLN

data: 2024-04-23

cena: 79 900,00 PLN

data: 2024-04-22

cena: 69 999,00 PLN

data: 2024-04-23

cena: 77 900,00 PLN

data: 2024-04-22

cena: 79 999,00 PLN

data: 2024-04-23

cena: 84 999,00 PLN

data: 2024-04-23

cena: 107 999,00 PLN

data: 2024-04-23

cena: 7 999,00 PLN

data: 2024-04-23

cena: 52 914,00 PLN

data: 2024-04-23

cena: 61 900,00 PLN

data: 2024-04-22


 

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: raklama@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA