zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Środa, 24 Kwietnia 2024, Imieniny obchodzą: Aleks, Grzegorz, Aleksander

ds

NAPISZ DO ODJAZD-u

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją

reklama@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

  Zdj. Dacia Duster, mat. prasowy

Zdj. Dacia Duster, mat. prasowy

Dacia Duster na salonie w Genewie

Na podstawie mat. prasowego Renault Polska oprac. Mariusz Majski


W tym roku mija dziesięć lat od wprowadzenia na rynek w 2005 roku modelu Logan (w Europie i w basenie Morza Śródziemnego). Z tej okazji marka zaprezentowała na salonie w Genewie jubileuszową serię limitowaną

Limitowana seria odznacza się charakterystyczną dla całej marki prostotą i bogactwem możliwości, a także unikalnym kolorem nadwozia nazwanym „Niebieski Cosmos” oraz szeregiem odmiennych elementów stylistycznych. Jest też wyposażona w nawigację Media-Nav Evolution z możliwością aktualizacji przez internet.

Dacia Duster jest teraz dostępna z silnikiem benzynowym TCe 125 w wersji z napędem na cztery koła 4WD, obok wersji z silnikiem 1.6 16V 105 KM i dCi 110 KM.



Dacia Duster z napędem na 4 koła (4x4)

Jako uzupełnienie silnika benzynowego 1.6 16V 105 KM i jednostki wysokoprężnej dCi 110 KM (w zależności od kraju) oferta wersji modelu Duster z napędem na 4 koła wzbogaciła się o silnik benzynowy najnowszej generacji. Model Duster 4WD TCe 125 spełnia normę Euro 6 i jest po raz pierwszy wyposażony w technologię Stop&Start, pozwalającą odzyskiwać energię hamowania. Silnik TCe 125 łączy przyjemność prowadzenia z elastycznością niezbędną podczas jazdy w trudniejszym terenie. Ten 4-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim jest owocem strategii down sizingu realizowanej przez Grupę Renault.

Silnik o pojemności 1,2 l, wyposażony w najnowsze technologie podnoszące wydajność (tzw. Stop&Start, zmniejszenie tarcia), zapewnia przyjemność jazdy typową dla silnika wolno ssącego o pojemności 2 l, przy zdecydowanie mniejszym spalaniu.

Jednostka napędowa z aluminiowym blokiem o pojemności 1 198 cmÂł rozwija moc 125 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 205 Nm, w 90% dostępny już od 1500 obr./min, osiągający maksymalną wartość w zakresie od 2 000 do 4 000 obr./min. Dzięki dużej elastyczności i błyskawicznym reakcjom Duster 4WD napędzany tym silnikiem swobodnie porusza się na polnych drogach, jak i na górskich trasach, wymagających dużego zapasu mocy na podjazdach.

Silnik TCe 125 jest oferowany w wersji z napędem na cztery koła i 6-biegową skrzynią biegów. Zapewnia on kierowcy łatwość prowadzenia auta przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu całego terenowego potencjału Dustera. Dzięki zastosowaniu skrzyni biegów z krótkim pierwszym przełożeniem (5,79 km/h przy 1000 obr./min) Duster 4WD TCe 125 może poruszać się z bardzo niską prędkością w wyboistym terenie i pozwala na skuteczne ruszanie z obciążeniem lub pod górę. To proste i zarazem ekonomiczne rozwiązanie ma ułatwiać jazdę w terenie, jednocześnie zapewniając niezłe osiągi i przyjemność z jazdy po asfalcie.

Kierowca może łatwo dostosować właściwości jezdne pojazdu do aktualnych potrzeb dzięki przełącznikowi znajdującemu się na środkowej konsoli, który pozwala uruchomić jeden z 3 trybów jazdy:

1) tryb "4x2 "

Napędzane są jedynie dwa koła. Ten tryb jest odpowiedni do jazdy po drogach o suchej nawierzchni i dobrej przyczepności, w dobrym stanie. Pozwala zmniejszyć zużycie paliwa.

2) tryb "AUTO"

Napęd jest automatycznie rozkładany pomiędzy przednią i tylną oś w zależności od przyczepności, przy czym na tylną oś można przenieść nawet 50% napędu.

3) tryb "LOCK"

System elektronicznie blokuje przeniesienie napędu na 4 koła, przy czym 50% jest stale przenoszone na tylną oś. Tryb ten jest zalecany do jazdy po nierównej nawierzchni lub w przypadku słabej przyczepności (śnieg, błoto, ziemia, piasek) i przy niskiej prędkości.

Silnik jest wyposażony w turbodoładowanie poprzez wbudowany kolektor i zmienny układ rozrządu z podwójnym układem przestawnym wałka rozrządu.

Wtrysk benzyny następuje bezpośrednio do komory spalania, co pozwala na uzyskanie optymalnej sprawności i trybu pracy zależnie od warunków eksploatacji. Umożliwia to uzyskanie maksymalnego momentu obrotowego już przy niskich obrotach w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowej silnika. Poprawie uległ też proces spalania mieszanki, z korzyścią dla zużycia paliwa i emisji CO2.



System Stop&Start

System ten zapewnia szybki rozruch silnika. Automatycznie zatrzymuje silnik gdy samochód staje, co zapewnia oszczędne zużywanie paliwa. Ponowne uruchomienie silnika i ruszenie z miejsca następuje niemal błyskawicznie z chwilą wciśnięcia pedału sprzęgła. System precyzyjnie określa położenie tłoków i umożliwia wtrysk paliwa do cylindra, którego pozycja jest najbardziej korzystna dla szybkiego uruchomienia silnika. Dacia Duster 4WD TCe 125 jest wyposażona we wzmocniony rozrusznik zapewniający trwałość przy częstym uruchamianiu silnika.



Układ odzyskiwania energii podczas hamowania

Układ Stop&Start współpracuje z systemem odzyskiwania energii podczas hamowania. Jak na to wskazuje jego nazwa, system ten odzyskuje energię w momencie, gdy samochód jej nie potrzebuje (w fazie wytracania prędkości lub hamowania). Energia ta jest gromadzona w akumulatorze i wykorzystywana przy rozruchu silnika.



W trosce o ekonomiczna jazdę

Dacie Duster 4WD TCe 125 wyróżnia się także niskim kosztem eksploatacji. Jest wyposażona w bezobsługowy łańcuch rozrządu. Zapotrzebowanie na paliwo wynosi zaledwie 6,4 l/100 km, a emisja CO2 ograniczona do 145 g/km. Tryb Eco pozwala kierowcy w dowolnym momencie podjąć decyzję o zmniejszeniu zużycia paliwa i w ten sposób pomaga mu w bardziej przyjaznej dla środowiska i ekonomicznej eksploatacji pojazdu. Po włączeniu go tryb ten zmienia pewne parametry pracy silnika, ograniczając jego osiągi i obniżając poziom komfortu cieplnego w stopniu akceptowalnym dla kierowcy i pasażerów. Wskaźnik zmiany biegów (Gear Shift Indicator - GSI) informuje za pomocą piktogramu na desce rozdzielczej, przy jakiej prędkości obrotowej należy zmienić bieg w celu obniżenia zużycia paliwa oraz emisji CO2.



Niezła akustyka

Szczególnie starannie dopracowany pod względem akustyki silnik Energy TCe 125 charakteryzuje się wyjątkowo cichą i miękką pracą, która korzystnie wpływa na komfort jazdy i świadczy o nowoczesności konstrukcji tej jednostki napędowej najnowszej generacji.



Dbałość o szczegóły

Limitowana jubileuszowa wersja wyróżnia się unikalnymi elementami designu, takimi jak obudowy lusterek bocznych w szarym metalicznym kolorze, a także lakierowanymi obręczami kół ze stopu metali lekkich w kolorze ciemnoszarego metalu. Kolor niebieski odnajdziemy także w dyskretnych akcentach obecnych we wnętrzu samochodu. Wnętrze zyskuje charakter dzięki harmonijnemu zestawieniu elementów w kolorze grafitowym z ciemnoniebieskimi akcentami tapicerki i pasów bezpieczeństwa (przód i tył) oraz dyskretnym przeszyciem w szarym kolorze na siedzeniach. Do tego dochodzą specjalne dywaniki (przód i tył).



Wyposażenie

Bogate (jak na Dacię) wyposażenie limitowanej jubileuszowej serii oparte zostało na wersji

LaurĂŠate. Obejmuje ono standardowo (w zależności od kraju):

- klimatyzację,

- regulator-ogranicznik prędkości zapewniający bezpieczeństwo i bezstresową jazdę,

- elektrycznie podnoszone szyby.

To tylko niektóre z elementów wyposażenia przydatnych w codziennej eksploatacji.



Opcje multimedialne

Katalog wyposażenia opcjonalnego dostępnego na europejskich rynkach obejmuje system nawigacji satelitarnej nowej generacji Media Nav Evolution (dostępny w zależności od kraju). System ten udostępnia:

- łącza BluetoothÂŽ i USB,

- zintegrowaną nawigację,

- usługę TMC (Traffic Message Channel - dostępny w zależności od kraju),

- aplikację AHA, pozwalającą w niezwykle łatwy sposób korzystać z treści dostępnych w sieci.

TMC, system nawigacji z wbudowaną darmową usługą informacji o ruchu drogowym , ma opcje wytyczania tras alternatywnych (w zależności od kraju), ostrzeżenia/alarmy bezpieczeństwa (np. niebezpieczne strefy), AHA, darmowa aplikacja zainstalowana na smartfonie Użytkownik odnajduje dzięki niej na ekranie systemu wybrane przez siebie treści multimedialne. Aplikacja zapewnia w samochodzie dostęp do biblioteki multimedialnej (radio internetowe, podcasty, muzyka, audiobooki) oraz portali społecznościowych FacebookÂŽ i TwitterÂŽ. Dostarcza także w czasie rzeczywistym informacji na temat znajdujących się w pobliżu interesujących punktów, takich jak hotele i restauracje. Użytkownik ma możliwość skontaktowania się z nimi za pośrednictwem swojego telefonu i bezpośredniego wyznaczenia trasy do wybranego miejsca.

Samochód jest wyposażony w pilota umieszczonego pod kierownicą i pozwalającego uzyskać dostęp do funkcji rozpoznawania mowy SIRI firmy Apple (funkcja kompatybilna z telefonami od Iphone'aÂŽ 4S wzwyż, dostępna w wybranych językach).

System Dacia Media Nav Evolution zapewnia: duży 7-calowy (18 cm) ekran dotykowy i menu umożliwiające łatwy dostęp do sześciu funkcji: radio, multimedia, telefon, mapa, nawigacja (wyświetlanie w trybie 2D i SD „Birdview”) i ustawienia. Przenośne urządzenia takie jak smarfton czy odtwarzacz MP3 można podłączyć za pośrednictwem złącz USB lub jack, umieszczonych dla ułatwienia w panelu czołowym radia. Dzięki funkcji BluetoothÂŽ System Dacia Media Nav Evolution umożliwia bezprzewodowe słuchanie muzyki (audiostreaming) z urządzeń przenośnych (smartfonów).



Assistance w cenie

Limitowana seria jest oferowana z nieodpłatnym pakietem, obejmującym ubezpieczenie i assistance opon, ze śrubami antykradzieżowymi. Ponadto jak zawsze samochody Dacia objęte są trzyletnią gwarancją producenta lub do 100 000 km.



Polacy polubili Dacię

W Polsce Dacia drugi rok z rzędu znalazła się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych marek, zajmując na koniec 2014 roku 9 pozycję w rankingu samochodów osobowych oraz 10 pozycję w segmencie aut dostawczych. Dacia Duster zajęła 10. miejsce w rankingu modeli osobowych oraz doskonałe 5. miejsce w sprzedaży dla klientów indywidualnych. Duster zajął także 1. miejsce w segmencie SUV na polskim rynku

Zdj. Dacia Duster, mat. prasowy Zdj. Dacia Duster, mat. prasowy

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

cena: 69 999,00 PLN

data: 2024-04-24

cena: 82 999,00 PLN

data: 2024-04-24

cena: 77 900,00 PLN

data: 2024-04-24

cena: 26 999,00 PLN

data: 2024-04-24

cena: 47 499,00 PLN

data: 2024-04-24

cena: 59 999,00 PLN

data: 2024-04-24

cena: 74 900,00 PLN

data: 2024-04-24

cena: 42 999,00 PLN

data: 2024-04-24

cena: 67 999,00 PLN

data: 2024-04-24

cena: 37 499,00 PLN

data: 2024-04-24


 

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: raklama@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA