zobacz: przerywnik.pl autogielda.pl e.autogielda.pl
Sobota, 20 Kwietnia 2024, Imieniny obchodzą: Agnieszka, Teodor, Czesław
Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: VW PASSAT kombi cena: 59 900,00 PLN, miejscowość: Wrocław, data: 2024-04-20, ...szczegóły
GALERIA
NAPISZ DO ODJAZD-u
Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
NAJNOWSZE
Kto płaci najmniej za OC w grudniu 2017 r.? (21-12-2017)
Jeśli masz wolne 100.000 Euro i lubisz się ścigać, to auto dla Ciebie (20-12-2016)
Nowy Przedłużony Volkswagen Tiguan Allspace (20-12-2016)
Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowe auto dla przedsiębiorców dbających o ekologię (20-12-2016)
DOSTAWCZAK NA PRĄD Z PRZYZWOITYM ZASIĘGIEM? CZEMU NIE (16-12-2016)
Nowe RENAULT ZOE (13-12-2016)
Na podstawie mat. prasowych Volkswagen Group Polska oprac. Mariusz Majski
Zderzaki i osłony podwozia dostosowane do jazdy z daleka od utwardzonych dróg, duże kąty natarcia, zejścia i rampowy, poszerzone progi z zabezpieczeniami od spodu oraz solidne osłony kół sprawiają, że nadwozie Alltracka jest bardzo wytrzymałe. Dzięki zwiększonemu o 27,5 mm prześwitowi, specjalnemu trybowi jazdy âOffroadâ z systemami asystującymi dostosowanymi do potrzeb jazdy terenowej, a także dzięki zmodyfikowanemu zawieszeniu i napędowi na cztery koła 4MOTION Passat Alltrack okazuje się przydatny także w pozornie nieprzejezdnym terenie.
Nowe silniki
W Passacie Alltrack drugiej generacji można wybierać spośród pięciu nowych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa: dwóch benzynowych z turbodoładowaniem (TSI) oraz trzech turbodiesli (TDI). Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Silniki TSI osiągają moc 110 kW/150 KM oraz 162 kW/220 KM. W wypadku jednostek TDI, odznaczających się wysokim momentem obrotowym, dolna granica mocy także wynosi 110 kW/150 KM, a pozostałe dwa silniki osiągają moc 140 kW/190 KM i 176 kW/240 KM. System Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania należą do wyposażenia standardowego. 150-konne silniki TSI i TDI Volkswagen oferuje z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów. Wszystkie mocniejsze jednostki napędowe są seryjnie łączone z 2-sprzęgłową przekładnią 6-biegową DSG.
Seryjny napęd na cztery koła
Nowy Passat Alltrack jest standardowo wyposażany w napęd na cztery koła 4MOTION. Jego główny element to sprzęgło typu Haldex piątej generacji. System jest aktywny jeszcze zanim wystąpi poślizg któregokolwiek koła, dzięki temu utrata trakcji jest prawie niemożliwa. W zwykłych warunkach napęd jest przekazywany jedynie na przednią oś, co pozwala oszczędzić paliwo. Jeśli jednak pojawi się niebezpieczeństwo utraty przyczepności w ułamku sekundy płynnie dołącza się napęd tylnej osi. Sprzęgło Haldex pełni funkcję wzdłużnego mechanizmu różnicowego, rolę poprzecznych blokad dla wszystkich kół spełnia natomiast elektroniczny mechanizm różnicowy (EDS), będący elementem elektronicznego układu stabilizacji (ESC). Sprawia on, że w razie utraty przyczepności przez którekolwiek z kół siła napędowa (także w ułamku sekundy) jest kierowana do koła znajdujące się po przeciwległej stronie. Ponadto Passat Alltrack w wersjach z silnikami 2.0 TSI o mocy 220 KM oraz 2.0 TDI o mocy 240 KM wyposażony jest dodatkowo w system XDS+. We wszystkich pozostałych wersjach jest on dostępny jako opcja. Podczas szybkiej jazdy w zakrętach XDS+ przyhamowuje koła znajdujące się po wewnętrznej stronie zakrętu, stabilizując w ten sposób pojazd. Z technicznego punktu widzenia XDS+ jest zaawansowaną funkcją elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego.
Tryb Offroad
Wszystkie wersje Passata Alltracka mają w wyposażeniu seryjnym system umożliwiający wybór trybu jazdy. Oprócz znanych ze standardowej wersji Passata trybów âEcoâ, âNormalâ, âSportâ i âIndividualâ (w połączeniu z systemem amortyzatorów o zmiennej sile tłumienia DCC) specjalnie dla Alltracka przygotowano dodatkowy tryb âOffroadâ. Użycie specjalnego przycisku sprawia, że wszystkie istotne systemy asystujące kierowcy Passata Alltracka dostosowują się do wymagań jazdy terenowej.
Kilka przykładów: dzięki zmianie częstotliwości z jaką ABS ingeruje w pracę kół podczas jazdy w trybie âOffroadâ w przypadku pełnego hamowania na luźnej nawierzchni opony Alltraca tworzą z kamieni rodzaj klina, który pozwala skrócić drogę hamowania. Asystent wjazdu na wzniesienie i asystent zjazdu zapobiegają odpowiednio zsunięciu się samochodu ze zbocza podczas podjazdu, lub niezamierzonemu przyspieszeniu podczas zjeżdżania. Pedał gazu reaguje z większym wyczuciem. Wyposażenie skrzyni biegów w tryb jazdy terenowej okazuje się niezwykle przydatne, gdy jazda poza asfaltem wymaga szczególnej ostrożności i umiarkowanego tempa. Jednocześnie punkty zmiany biegów są umieszczone wyżej (przy większych obrotach) i blokowana jest automatyczna zmiana przełożenia na wyższe w trybie ręcznym.
Idealny do przyczepy
Ten samochód o masie 2.200 kg wyposażony w systemy EDS, XDS+ oraz w napęd 4MOTION Passat Alltrack jest samochodem bezpiecznym i dynamicznym, a także idealnym do ciągnięcia przyczepy. Na wzniesienie o pochyleniu wynoszącym do 12% potrafi podciągnąć ciężar 2200 kg (hamowany). Wyjątkiem jest model z silnikiem TSI o mocy 110 kW/150 KM, który pociągnie na haku ładunek o masie 1800 kg.
Wyposażenie zewnętrzne
Passat Alltrack wyposażony jest w liczne dodatki opracowane specjalnie i tylko do niego. Wśród tych widocznych z zewnątrz znajdują się zmodyfikowane zderzaki wraz z osłonami nadwozia mającymi wygląd stali szlachetnej (z przodu ze zintegrowanymi charakterystycznymi światłami przeciwmgłowymi, z tyłu z blendami układu wydechowego), obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze matowego chromu, napis âAlltrackâ na osłonie chłodnicy i na pokrywie bagażnika, oksydowane w kolorze srebra relingi dachowe, specjalne 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich (w opcji są specjalne obręcze w rozmiarach 18 i 19 cali), solidne osłony nadkoli i progów w kolorze antracytowym, szerokie progi z osłoną chroniącą przed uszkodzeniem o podłoże oraz plakietka z napisem âAlltrackâ przy przednich błotnikach.
Wyposażenie wnętrza
Podobnie jak zewnętrzny wystrój, również wyposażenie wnętrza dopasowano do tego modelu. Oprócz listew ze stali szlachetnej na progach, z napisem âAlltrackâ, czy choćby dywaników z podwójnym szwem, o stylu auta świadczą komfortowe fotele dedykowane temu modelowi. Ich zewnętrzne obicie wykonano z alcantary, wnętrze zaś pokryto nowym rodzajem tapicerki â7 Summitsâ. W opcji są różne wersje skórzanej tapicerki, 14-stopniowa regulacja fotela, opcja klimatyzowania dla foteli, oraz funkcja masażu. Masywne pedały Alltracka wyglądają jak aluminiowe. Na potrzeby tego modelu zmodyfikowano wyświetlacz Active Info, a otwory nawiewu powietrza zdobi teraz elegancka aplikacja. Do wyposażenia seryjnego należy ponadto specjalny box na telefon komórkowy, umożliwiający łączenie się smartfona z zewnętrzną anteną Alltracka; na pokrywie tego boksu umieszczono napis âAlltrackâ.
VW Passat 8. generacji jako podstawa
Ponieważ Alltracka skonstruowano na bazie nowego Passata ósmej generacji, a więc w oparciu o platformę MQB, pozwalającą na wykorzystanie tych samych elementów w różnych modelach, również ten samochód wyposażono w liczne systemy asystujące kierowcy oraz w urządzenia multimedialne. Należą do nich m.in. wyświetlacz Active Info (z cyfrowymi wskaźnikami), wyświetlacz Head-up (do projekcji informacji ważnych dla kierowcy), tzw. Rear Seat Entertainment oraz âMedia Controlâ przeznaczony do tabletów, system Front Assist z funkcją City Emergency Braking inicjującą awaryjne hamowanie podczas jazdy miejskiej i rozpoznającą obecność pieszych, system Side Assist (asystent zmiany pasa ruchu), Emergency Assist (w razie niebezpieczeństwa zatrzymuje pojazd), system wspomagający jazdę w korku, system ostrzegający podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego o pojazdach nadjeżdżających z boku Rear Traffic Alert oraz Trailer Assist (ułatwia manewrowanie z przyczepą).
Trailer Assist
Cofanie samochodem z dołączoną przyczepą jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Dlatego do Passata Alltracka, do którego wyjątkowo często klienci zamawiają hak holowniczy, Volkswagen oferuje nowo opracowany system Trailer Assist - dzięki niemu manewrowanie z przyczepą okazuje się łatwe jak nigdy dotąd:
- bieg wsteczny
Aby wjechać z przyczepą tyłem na wyznaczone stanowisko kierowca zatrzymuje pojazd w dogodnym miejscu i załącza wsteczny bieg. Przyciśnięciem guzika aktywuje system.
- kamery
Na ekranie pojawia się wizualizacja kąta pod jakim jest ustawione auto z przyczepą oraz kąta, pod którym należy je ustawić, by wjechać w wybrane miejsce. Obraz ten powstaje w wyniku obliczeń na podstawie danych z kamery umieszczonej z tyłu, która monitoruje kąt wychylenia przyczepy. Na podstawie obrazu z kamery wyliczany jest kąt skrętu kierownicy, niezależnie od rodzaju przyczepy i rodzaju jej połączenia z autem.
- regulacja lusterek jako element systemu
Za pomocą włącznika do ustawiania lusterek, który działa jak rodzaj dżojstiku, kierowca może wyznaczyć kierunek, w jakim będzie się poruszał samochód z przyczepą. Passat Alltrack sam obróci kierownicę według schematu wybranego przez kierowcę za pomocą przycisku do regulacji lusterek, on sam zajmie się jedynie obsługą pedałów hamulca i przyspieszenia. Skierowanie Passata we właściwą stronę jest możliwe dzięki automatycznej pracy elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego. W każdej chwili za pomocą przycisku do ustawiania lusterek można skorygować tor jazdy.
Ustawianie âpod siebieâ.
Auto ma sporo systemów, które mogą być dostosowane do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli z auta korzysta wielu kierowców, każdy musi na nowo ustawiać dogodne dla siebie parametry. Aby to znacząco uprościć, Volkswagen opracował nowy system indywidualnych ustawień. Te preferowane prze konkretnego kierowcę są zapisywane na jego koncie i kodowane. Każdy kierowca może błyskawicznie aktywować swoje indywidualne konto i w ten sposób przywrócić wybrane przez siebie ustawienia. System rozpoznaje kierowcę poprzez kluczyk, którym otwiera on samochód. W tej samej chwili we właściwej pozycji zostaje np. ustawiony fotel. Zależnie od opcji znajdujących się na wyposażeniu auta można indywidualne programować następujące elementy:
- oświetlenia wnętrza
- automatyczną kontrolę odległości od poprzedzającego pojazdu (ACC)
- system multimedialny (włącznie z biblioteką mediów, nawigacją i telefonem)
- automatyczną klimatyzację
- komputer pokładowy
- system Lane Assist
- funkcję Coming/Leaving home
- ustawienia fotela z funkcją pamięci
- system Park Assist
- otwieranie/zamykanie samochodu
- system Side Assist
- ustawienie lusterek.
Multimedia - Apple i Google
Nowe są także rozwiązania służące informacji i rozrywce. System multimedialny Passata Alltracka może łączyć się z urządzeniami zewnętrznymi. Przy pomocy âApp Connectâ możliwe jest np. połączenie ze smartfonem, można korzystać z aplikacji âMirrorLinkâ oraz - od 2015 roku po raz pierwszy w Volkswagenie - z âCar Playâ (Apple) i âAndroid Autoâ (Google). Dzięki tym trzem platformom z systemem multimedialnym Passata Alltracka można zintegrować niemal wszystkie rodzaje smartfonów i korzystać z dużej liczby aplikacji. Gama czterech urządzeń radiowych i radiowo-nawigacyjnych składa się z urządzeń z 5-calowymi ekranami âComposition Colourâ (seryjny), z systemów 6,5-calowych âComposition Mediaâ i âDiscover Mediaâ (z nawigacją) oraz z systemu radiowo-nawigacyjnego âDiscover Proâ z 8-calowym ekranem.
SZUKAJ
OGŁOSZENIA
Redakcja: raklama@autogielda.pl
Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA