zobacz: przerywnik.pl autogielda.pl e.autogielda.pl
Wtorek, 23 Kwietnia 2024, Imieniny obchodzą: Jerzy, Wojciech
Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: DACIA DUSTER cena: 65 999,00 PLN, miejscowość: Piaseczno, data: 2024-04-23, ...szczegóły
GALERIA
NAPISZ DO ODJAZD-u
Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
NAJNOWSZE
Kto płaci najmniej za OC w grudniu 2017 r.? (21-12-2017)
Jeśli masz wolne 100.000 Euro i lubisz się ścigać, to auto dla Ciebie (20-12-2016)
Nowy Przedłużony Volkswagen Tiguan Allspace (20-12-2016)
Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowe auto dla przedsiębiorców dbających o ekologię (20-12-2016)
DOSTAWCZAK NA PRĄD Z PRZYZWOITYM ZASIĘGIEM? CZEMU NIE (16-12-2016)
Nowe RENAULT ZOE (13-12-2016)
Na podstawie mat.prasowego Ford Motor Company oprac. Mariusz Majski
Silniki EcoBoost pojawiły się na rynku europejskim w 2010 roku, a w roku ubiegłym co czwarty pojazd marki Ford sprzedany na Starym Kontynencie wyposażony był właśnie w taką jednostkę napędową. Najpopularniejszym przedstawicielem rodziny jest silnik 1.0 EcoBoost, który w 2014 roku, bezprecedensowo, trzeci raz z rzędu, okrzyknięty został Międzynarodowym Silnikiem Roku.
Silnik ten napędza ponad 230 tys. pojazdów marki Ford i dostępny jest w dziesięciu modelach - od Fiesty po nowe Mondeo. Silnik 1,0 l EcoBoost jest oferowany w Europie w modelach Ford Fiesta, Ford B-Max, Ford Focus, Ford C-Max, Ford Grand C-Max, Ford Transit Connect, Ford Transit Courier, Ford Tourneo Connect i Ford Tourneo Courier. Jednostka produkowana jest w fabrykach w Kolonii oraz w rumuńskiej miejscowości Krajowa.
Niewątpliwą zaletą silników EcoBoost jest fakt, iż mimo wyraźnie ograniczonej pojemności skokowej oferują one bardzo dobrą dynamikę oraz wykazują wyjątkowo małe zużycie paliwa. Wypracowanie takich parametrów możliwe było dzięki umiejętnemu połączeniu układu bezpośredniego wtrysku paliwa, turbosprężarki oraz układu zmiennych faz rozrządu. Od zeszłego roku w ofercie firmy znalazł się Ford Fiesta w wersji Red i Black, wyposażony w bardzo dynamiczną jednostkę napędową EcoBoost o pojemności 1 litra i mocy 140 KM.
Taka specyfikacja czyni z tych odmian najmocniejsze w historii motoryzacji modele seryjne z litrowym silnikiem. Technologię EcoBoost wykorzystuje również najnowszy Ford Mustang. W Europie połowa egzemplarzy konfigurowanych online podczas pierwszego miesiąca sprzedaży zamawiana była właśnie z nowym 314-konnym silnikiem 2.3 EcoBoost.
Silnik 1.0 l EcoBoost używa turbosprężarki o małym momencie bezwładności, co pozwala na szybką reakcję na naciśnięcie pedału gazu nawet przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu turbosprężarka, której wirnik obraca się z prędkością nawet 248 000 obr./min, może dodawać silnikowi mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowych. Dzięki połączeniu pracy turbosprężarki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, silnik 1.0 l EcoBoost oferuje niskie zużycie paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi.
Spośród innowacji wprowadzonych w silniku 1.0 l EcoBoost warto wymienić:
- kolektor wylotowy zintegrowany z odlewem głowicy silnika, obniża temperaturę gazów wylotowych i pozwala na optymalizację składu mieszanki w szerszym zakresie prędkości obrotowych
- unikalny kształt żeliwnego bloku umożliwia szybsze rozgrzewanie silnika, niż w przypadku konwencjonalnych bloków wykonanych z aluminium. W rezultacie obniżyliśmy o 50% ilość energii potrzebnej do osiągnięcia temperatury roboczej przez silnik, co z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa
- dwa paski zębate pracujące w kąpieli olejowej wyciszają silnik i podwyższają jego sprawność
- zmiana konfiguracji silnika z celowym niewyrównoważeniem koła zamachowego i koła pasowego, zamiast dodawania osobnych wałków wyrównoważających, wymagających dodatkowej energii do ich napędu.
Nowy silnik Forda 1.0 l EcoBoost o mocy 100 KM zapewnia najniższe w swojej klasie zużycie paliwa wynoszące 4,8 l/100 km i najniższą emisję CO2 będącą na poziomie 109 g/km. Natomiast w wersji silnika o mocy 125 KM spalanie oscyluje w granicy 5,0 l/100 km, a emisja CO2 sięga 114 g/km.
Jubileuszowy, pięciomilionowy pojazd z tym silnikiem to Ford Focus z litrowym silnikiem EcoBoost, który zjechał właśnie z linii montażowych w fabryce Michigan Assembly Plant (USA).
W skali globalnej każdego miesiąca produkowanych jest 200 tys. jednostek EcoBoost, w tym czterocylindrowe silniki o pojemności 1.5, 1.6, 2.0 i 2.3 litra oraz jednostki w układzie V6 o pojemności 2.7 lub 3.5 litra.
SZUKAJ
OGŁOSZENIA
Redakcja: raklama@autogielda.pl
Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA