zobacz: przerywnik.pl autogielda.pl e.autogielda.pl
Piątek, 29 Marca 2024, Imieniny obchodzą: Wiktoryna, Cyryl, Eustachy
Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: RENAULT ESPACE cena: 17 499,00 PLN, miejscowość: Piaseczno, data: 2024-03-29, ...szczegóły
GALERIA
NAPISZ DO ODJAZD-u
Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
NAJNOWSZE
Kto płaci najmniej za OC w grudniu 2017 r.? (21-12-2017)
Jeśli masz wolne 100.000 Euro i lubisz się ścigać, to auto dla Ciebie (20-12-2016)
Nowy Przedłużony Volkswagen Tiguan Allspace (20-12-2016)
Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowe auto dla przedsiębiorców dbających o ekologię (20-12-2016)
DOSTAWCZAK NA PRĄD Z PRZYZWOITYM ZASIĘGIEM? CZEMU NIE (16-12-2016)
Nowe RENAULT ZOE (13-12-2016)
Na podstawie mat. prasowego Renault Polska oprac. Jan Mak
Zmysłowa stylistyka wnętrza i niezwykłe poczucie konfortu
Nowy Espace to unikalna propozycja, model, którego nie można przypisać do żadnego z tradycyjnych segmentów i który stanowi syntezę tego co najlepsze w każdym z nich. Nowe Renault Espace cechuje się doskonale zrównoważonymi proporcjami, imponującym wyglądem, a także płynnymi, a zarazem zdecydowanymi liniami charakterystycznymi dla dużego crossovera. Prestiżowy, ale pozbawiony ostentacji wygląd nowego crossovera Renault świadczy zarazem o:
- dynamice - dzięki mocnemu przodowi i poszerzonym błotnikom,
- zdecydowanym charakterze - dzięki dużym kołom (od 17 do 20 cali - koła 20â dostępne w ofercie akcesoriów) i wyraźnie zarysowanym nadkolom,
- przyjaznym wnętrzu - dzięki funkcjonalnemu wyposażeniu, panoramicznej szybie przedniej i pełnym światła, doskonale wykończonemu wnętrzu.
1. Crossrover ze względu na proporcje i funkcjonalność
Wymiary nowego Renault Espace (długość: 486 cm x szerokość: 189 cm x wysokość: 168 cm) stanowią odbicie bogatych możliwości oferowanych przez ten model. Posiada on zapożyczone od SUV-ów atletyczne nadwozie: jego dolna część kojarzy się z dynamiką i solidnością dzięki wyrazistemu grillowi i mocno zaznaczonym nadkolom. Natomiast górna część stawia na kontrast i przyciąga wzrok płynną linią i lekkością. Chromowana listwa podkreśla kształt szyb bocznych. Efekt smukłego nadwozia nowy Espace zawdzięcza zrównoważonej wysokości, która kompensuje zwiększony prześwit wynoszący 16 cm (o 4 cm więcej niż obecny Espace). Szeroki rozstaw osi 2,88 m (o 16 mm więcej niż poprzedni Grand Espace) również podkreśla wrażenia dynamiki, a jednocześnie zapewnia dużą ilość miejsca w środku.
2. Kolory nadwozia
Nowy Espace proponuje paletę 9 kolorów nadwozia, doskonale podkreślających jego kształty:
- lakiery metalizowane: Szary Kasjopea, Szary Platynowy, Beż Dune, Niebieski CĂŠleste, Brąz Kasztanowy, Czarny EtoilĂŠ, Biała Perła i Fioletowy AmĂŠthyste dostępny wyłącznie w wersji Initiale Paris,
- jeden lakier niemetalizowany: Biel Alpejska.
3. Jasno oświetlone przestronne wnętrze
Panoramiczna przednia szyba Lumière przechodząca nad przednimi siedzeniami w stały szklany dach zwraca uwagę niespotykanie dużą powierzchnią: 2,8 m2. Dzięki temu rozwiązaniu wszyscy pasażerowie mają zapewnioną bardzo dobrą widoczność, a wnętrze samochodu jest doskonale doświetlone. Nowe Renault Espace może być też w opcji wyposażone w panoramiczny, elektrycznie otwierany dach. Dzięki licznym źródłom światła, rozmieszczonym m.in. wokoło środkowej konsoli i słupków, oświetlenie ambientowe wnętrza nowego Renault Espace tworzy kolorowy, żywy klimat, który można dostosować do indywidualnych upodobań użytkowników.
4. Nowe, zaawansowane technologicznie światła wykonane w 100% technologii LED o charakterystycznym układzie
Nowy Espace po raz pierwszy proponuje ciekawy układ świateł dziennych w kształcie asymetrycznej litery âCâ. Będzie on stopniowo wprowadzany w przyszłych modelach marki. Nowy Espace został jako pierwszy model Renault wyposażony w oświetlenie oparte w 100% na technologii LED (Light Emitting Diode). Klosze reflektorów są wyposażone w dwa kompaktowe moduły LED Pure VisionÂŽ, pełniące funkcję świateł mijania i świateł długich. Emitowane wiązki światła mają barwę zbliżoną do światła słonecznego: o 20% mocniejsze niż wiązka halogenowa, zapewniają lepszą widoczność w nocy.Tył Renault Espace przyciąga uwagę dużymi światłami. Listwy świetlne o dopracowanych kształtach tworzą z tyłu tego dużego crossovera charakterystyczny układ.
5. Elegancka i przyjemna w użyciu dźwignia zmiany biegów
Dźwignia zmiany biegów służąca do obsługi automatycznej skrzyni biegów EDC z podwójnym sprzęgłem sama w sobie stanowi kwintesencję stylistyki nowego Renault Espace. Łączy zmysłową i oryginalną stylistykę z precyzyjnym i szybkim działaniem. Dzięki elektrycznemu systemowi sterowania zmianą biegów shift by wire, pozbawionemu połączeń mechanicznych, dźwignia działa płynnie i pozwala zmieniać biegi z niezwykłą łatwością.
6. Ciepłe powitanie jeszcze zanim otworzysz drzwi
Nowe Renault Espace wita kierowcę i pasażerów zanim jeszcze otworzą drzwi.
Gdy zbliżasz się do pojazdu (który wykrywa kartę): włączają się światła do jazdy dziennej LED, a także tylne światła, oświetlenie sufitowe, rozkładają się lusterka boczne, włącza się wybrany rodzaj oświetlenia, a kierunkowskazy mrugnięciem sygnalizują otwarcie drzwi.
Gdy siadasz za kierownicą: panel instrumentów pokładowych włącza się, podświetla się konsola środkowa i wyświetla się animacja powitalna, której towarzyszy sygnał dźwiękowy i pulsacyjne podświetlenie przycisków na środkowej konsoli i wyświetlaczu systemu Multi-Sense (szybkie pulsowanie w trybie âsportâ i powolne pulsowanie w trybie âconfortâ).
Dostęp do wnętrza pojazdu jest prosty - dzięki szerokiemu kątowi otwarcia drzwi i dogodnemu położeniu foteli, pasażerowie mogą zająć wygodnie miejsca we wnętrzu bez konieczności wspinania się lub schylania.
7. Fote i pozycja za kierowcą jak w "klasie biznes"
Przednie fotele są niezwykle komfortowe. Poszerzane zagłówki dodatkowo podnoszą komfort. Górna część oparcia dostosowuje się do budowy ciała siedzącej osoby. Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia wygodę i doskonałą widoczność podczas pokonywanie długich tras. Wysokość siedzenia, kąt pochylenia oparcia i podparcie lędźwiowe są regulowane elektrycznie za pomocą trzech przycisków umieszczonych z boku siedzenia ( w zależności od wersji). Można je także zmieniać z ekranu R-Link 2. System pozwala na zapamiętanie 6 różnych konfiguracji ustawień (profili). Zakres regulacji wzdłużnej wynosi 24 cm, a długość siedziska można regulować manualnie w zakresie 6 cm.
Trzy identyczne pojedyncze fotele zapewniają komfort pasażerom w drugim rzędzie. W trzecim rzędzie mogą się zmieścić dwie dodatkowe osoby. W razie potrzeby wszystkie tylne siedzenia można złożyć, uzyskując w ten sposób całkowicie płaską powierzchnię bagażową o pojemności 2 101 dm3 (w wersji 5-miejscowej) i 2 035 dm3 (w wersji 7-miejscowej).
8. System zmiany konfiguracji wnętrza "One Touch" - odrobina magii, by zniknęły siedzenia
Nowy crossover Renault musiał zaoferować nowe możliwości zmiany konfiguracji wnętrza. Pojedyncze siedzenia znajdujące się w dwóch tylnych rzędach można złożyć. Tu również rządzi kierowca - dzięki systemowi âOne Touchâ może złożyć wybrane lub wszystkie siedzenia równocześnie - wystarczy jedno kliknięcie i to bez konieczności regulacji zagłówków.
Zmiana ustawienia jest płynna i natychmiastowa, a także wyjątkowo prosta :
- z miejsca kierowcy - wybierając fotele, które chcemy złożyć - wystarczy naciśnięcie na ekran dotykowy tabletu R-Link 2,
- z bagażnika - poprzez naciśnięcie przycisku odpowiadającego danemu fotelowi na panelu znajdującym się na lewej ściance bagażnika,
- za pomocą ręcznej dźwigni znajdującej się z boku każdego siedzenia.
Składanie siedzeń odbywa się płynnym ruchem, fotele składają się jeden po drugim, tworząc efekt domina. System jest bardzo pomysłowy, po elektrycznym odblokowaniu sprężyn siedzenia chowają się pod wpływem własnego ciężaru.
Multi-Sense, czyli nowy wymiar prowadzenia
Dzięki systemowi Renault Multi-Sense, nowy Espace stwarza możliwość wyboru pożądanego rodzaju doznań z jazdy poprzez cztery fabrycznie zaprogramowane tryby: ekologiczny, komfortowy, neutralny i sportowy oraz tryb perso (indywidualny) w pełni możliwy do skonfigurowania przez kierowcę. Każdy tryb przekłada się na odmienny rodzaj doznań z jazdy dzięki odpowiedniemu doborowi i koordynacji:
- pracy silnika
- algorytmu zmiany biegów w skrzyni EDC
- siły potrzebnej do obracania kierownicy
- parametrów systemu 4Control
- ustawień elektronicznie sterowanych amortyzatorów.
Trybom tym towarzyszy zmiana klimatu wnętrza obejmująca:
- kolor oświetlenia wnętrza: zielony, niebieski, beżowy, czerwony, fioletowy,
- styl i rodzaj wyświetlanych informacji oraz koloru podświetlenia instrumentów pokładowych,
- brzmienie silnika,
- funkcję masażu w fotelu kierowcy, aktywowaną w trybie komfort,
- parametry pracy klimatyzacji w trybie eko.
Sterowanie trybami oraz poszczególnymi ustawieniami odbywa się za pośrednictwem ekranu R-Link 2. Ergonomicznie zaprojektowane i bardzo przejrzyste menu zapewniają intuicyjny dostęp do bogatych funkcjonalności systemu Multi-Sense Renault.
Gama wydajnych silników o wysokich osiagach
Nowe Renault Espace jest napędzane trzema nowoczesnymi silnikami, pozwalającymi połączyć przyjemność prowadzenia z efektywnością energetyczną:
- elastyczny i żywiołowy Energy dCi 160 EDC Twin Turbo: 160 KM 380 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1 750 obr./min
Ten wysokoprężny silnik jest wyposażony w opracowaną przez Renault technologię Twin Turbo. Pierwsza turbosprężarka o bardzo małej bezwładności umożliwia szybkie ruszanie z miejsca i natychmiastową reakcję silnika już od najniższych obrotów. Sięgający 265 Nm już przy 1 250 obr./min moment obrotowy (+ 60 Nm w porównaniu do swojego poprzednika) plasuje ten silnik na poziomie jednostek o pojemności 2 l. Druga turbosprężarka zapewnia błyskawiczne wchodzenie na obroty z dużym zapasem mocy oraz dynamiczne przyspieszenia na wyższych biegach w szerokim zakresie obrotów. Silnik ten jest zawsze montowany z automatyczną, 6-stopniową skrzynią biegów EDC, cieszącą się powszechnym uznaniem klientów Renault ze względu na jej walory w codziennym użytkowaniu. Automatyczna skrzynia biegów EDC zapewnia błyskawiczny i płynny wybór optymalnego przełożenia na każde polecenie kierowcy. Wyposażony w ten zespół napędowy nowy Espace plasuje się w rynkowej czołówce pod względem przyjemności jazdy i niskiego zużycia paliwa. Świadczą o tym przyspieszenia od 80 do 120 km/h w ciągu zaledwie 7,9 s, zużycie paliwa na poziomie 4,6 l/100 km i emisja spalin obniżona do 120 g CO2/km.
- Energy dCi 130: 130KM 320 Nm momentu obrotowego dostępnego od 1 750 obr./min
Silnik ten, powszechnie ceniony za błyskawiczną reakcję i sprawność energetyczną, jest montowany z mechaniczną 6-stopniową skrzynią biegów. Oferuje wysokie osiągi za przystępną cenę. Dzięki zużyciu paliwa 4,4 l/100 km i emisji CO2 wynoszącej 116 g/km* jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które dużo jeżdżą i zwracają uwagę na zużycie paliwa.
- Energy TCe 200 EDC: 200 KM i 260 Nm momentu obrotowego dostępnego od 2500 obr.min
Ten benzynowy silnik, opracowany na bazie turbodoładowanego silnika Renault Sport z bezpośrednim wtryskiem, zapewnia nowemu Renault Espace sportowe zacięcie i rewelacyjne przyspieszenia. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 8,6 s, co najlepiej dowodzi jego żywiołowego temperamentu. Pomimo dużej przyjemności prowadzenia i wysokich osiągów, silnik pozostaje jednak bardzo oszczędny, wykazując się umiarkowanym poziomem zużycia paliwa i emisji CO2: 6,2 l/100 km i 140 g/km.
Bezstresowa eksploatacja i bezpieczeństwo
W celu zapewnienia kierowcy i pasażerom intensywnych doznań i przyjemności z jazdy, nowy Espace oferuje wszystko, by uczynić to doświadczenie bezpiecznym, bezstresowym i bezproblemowym.
1. Bezpieczeństwo czynne
Nowe Renault Espace dysponuje licznymi systemami wspomagania prowadzenia, ostrzegającymi kierowcę lub wspomagającymi jego działania. Należą do nich:
- aktywny regulator prędkości, aktywny układ wspomagania hamowania awaryjnego (bezpieczeństwo),
- system kontroli pasa ruchu, system kontroli bezpiecznej odległości, system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, czujnik kontroli martwego pola (ostrzeganie),
- Easy Park Assist, przednie, tylne i boczne czujniki wspomagania parkowania, kamera cofania, funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, wyświetlacz przezierny Head-Up, automatyczny hamulec postojowy, system wspomagania ruszania pod górę, karta hands free (ułatwianie).
2. Bezpieczeństwo bierne
W razie wypadku Nowe Renault Espace zapewnia ochronę swoim pasażerom. Nie ogranicza się do uzyskania 5 gwiazdek w ramach zaostrzonego w roku 2015 testu Euro NCAP. Renault idzie jeszcze dalej, podwyższając poziom wymagań w dwóch dziedzinach: wytrzymałości konstrukcji i zapobiegania efektowi nurkowania (wysuwania się ciała spod pasa bezpieczeństwa). Oba kryteria zyskały w 2015 roku na znaczeniu przy ocenianiu pojazdów, ale w Renault stanowią jeden z głównych tematów już od ponad 15 lat.
W nowym Espace rama podsilnikowa odgrywa nową i bardzo ważną rolę w przypadku zderzenia czołowego, pochłaniając wytworzoną energię w strefach kontrolowanego zgniotu. Natomiast wzmocniona centralna kapsuła ma ochronić wnętrze kabiny nawet w przypadku bardzo silnego zderzenia.
Na uwagę zasługuje także wyposażenie podnoszace bezpieczeństwo wszystkich pasażerów. Obejmuje ono teraz:
- sześć poduszek powietrznych: 2 czołowe poduszki powietrzne o dużej pojemności i 2 poziomach napełniania w zależności od rodzaju zderzenia i położenia pasażera, 2 boczne poduszki powietrzne nowej generacji o zwiększonej skuteczności, chroniące klatkę piersiową pasażerów siedzących z przodu i 2 poduszki kurtynowe,
- pasy bezpieczeństwa: pierwszy rząd siedzeń: napinacze z adaptacyjnymi ogranicznikami napięcia, dostosowującymi siłę napięcia pasa do gwałtowności zderzenia i położenia ciała kierowcy/pasażera oraz drugi rząd siedzeń: napinacze pasów z ogranicznikami napięcia,
- siedzenia: przednie zagłówki zapobiegające urazom kręgów szyjnych, zabezpieczenie przeciw tzw. nurkowaniu w siedzeniach w pierwszym i drugim rzędzie oraz 3-punktowy system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX zgodny z normą i-Size.
Już wkrótce w sprzedaży
1. Czytelna budowa gamy
W nowym Renault Espace mamy wybór pomiędzy trzema wystrojami wnętrza i wykończeniem nadwozia, które można łączyć tworząc różne poziomy wyposażenia (w zależności od rynku). Przykładowo we Francji trzy wystroje wnętrza dają możliwość uzyskania czterech wersji:
LIFE: brązowa deska rozdzielcza, kierownica pokryta skórą, tapicerka siedzeń z ciemnobrązowej tkaniny.
ZEN: szara lub brązowa deska rozdzielcza, kierownica pokryta skórą licową Nappa. Spersonalizowane elementy wykończenia środkowej konsoli.Tapicerka siedzeń z tkaniny łączonej ze skórą ekologiczną w kolorze ciemnobrązowym.
INITIALE PARIS: deska rozdzielcza z szarymi lub ciemnobrązowymi przeszyciami, tapicerka siedzeń z cieniowanej skóry licowej Nappa wybarwionej na szaro-ciemnobrązowo lub jednolitej - w ciemnobrązowym kolorze; kierownica, podłokietniki i płaty drzwi oryginalnie wykończone skórą Nappa.
2. Stylowe akcesoria
Gama akcesoriów Renault umożliwia spersonalizowanie Nowego Espace pod każdym względem: designu, komfortu, ochrony, transportu i multimediów.
Kilka oryginalnych akcesoriów, zaprojektowanych specjalnie dla Nowego Espace, zasługuje na szczególną uwagę:
- aluminiowe obręcze kół Kubera umożliwiające montaż 20-calowych opon
- system przegród do bagażnika - modułowe, praktyczne i estetyczne rozwiązanie, ułatwiające podział dostępnej przestrzeni i utrzymanie porządku w bagażniku
- pakiet składanego haka holowniczego - niewidoczny po złożeniu hak, z możliwością podłączenia systemu zapobiegania wężykowaniu układu ESP (Trailor Stability Assist, TSA).
Już wkrótce w salonach Renault
Nowy Espace pojawi się stopniowo od kwietnia w salonach około dwudziestu europejskich krajów: we Francji, Niemczech, Austrii, Belgii, Holandii, Szwajcarii, Włoszech, Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Polsce (maj 2015), Słowacji, Krajach Bałtyckich, na Węgrzech, w Słowenii, Czechach, Danii i Szwecji.
SZUKAJ
OGŁOSZENIA
Redakcja: raklama@autogielda.pl
Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA