zobacz: przerywnik.pl autogielda.pl e.autogielda.pl
Piątek, 19 Kwietnia 2024, Imieniny obchodzą: Adolf, Leon, Tymon
GALERIA
NAPISZ DO ODJAZD-u
Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
NAJNOWSZE
Kto płaci najmniej za OC w grudniu 2017 r.? (21-12-2017)
Jeśli masz wolne 100.000 Euro i lubisz się ścigać, to auto dla Ciebie (20-12-2016)
Nowy Przedłużony Volkswagen Tiguan Allspace (20-12-2016)
Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowe auto dla przedsiębiorców dbających o ekologię (20-12-2016)
DOSTAWCZAK NA PRĄD Z PRZYZWOITYM ZASIĘGIEM? CZEMU NIE (16-12-2016)
Nowe RENAULT ZOE (13-12-2016)
Podczas uroczystości wręczenia nagród brytyjskiego magazynu Autocar, nowe Audi SQ7 TDI otrzymało tytuł âAutocar Innovation Award 2016â za wyjątkowo innowacyjne rozwiązania techniczne. Złożone z ekspertów jury, rozdało nagrody w angielskim Silverstone.
Przekonstruowany silnik V8 montowany w Audi SQ7 TDI, wykorzystuje elektrycznie napędzaną sprężarkę - to nowość na skalę światową. Sprężarka ta, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów, uzupełnia pracę dwóch turbosprężarek, zapewniając maksymalną dynamikę silnika, bez tzw. turbodziury.
Podstawą wydajności tego urządzenia, jest częściowa instalacja elektryczna o napięciu 48 V, zasilająca w energię również elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji.
Nowością wśród systemów montowanych w tego typu samochodach, jest elektromechaniczna, aktywna stabilizacja przechyłu pojazdu. Pozwala ona znacznie zmniejszyć boczny przechył auta podczas pokonywania zakrętów i zapewnia sportową zwrotność. Dzięki temu Audi SQ7 TDI szybciej pokonuje zakręty. Elektromechaniczna, aktywna stabilizacja przechyłu pojazdu, podobnie jak elektrycznie napędzana sprężarka (EAV), zasilana jest energią z częściowej instalacji elektrycznej o napięciu 48 V.
Model SQ7 TDI, to pierwsze Audi wykorzystujące ten wydajny układ zasilania. Konwerter prądu stałego umożliwia połączenie częściowej instalacji elektrycznej o napięciu 48 V, z instalacją elektryczną 12 V. Aby zaspokoić wysokie zapotrzebowanie elektromechanicznego systemu aktywnej stabilizacji przechyłu i elektrycznie napędzanej sprężarki na moc i ich chwilowe zapotrzebowanie na energię, pod podłogą bagażnika umieszczono 48-woltowy akumulator litowo-jonowy, zaopatrujący w prąd częściową instalację elektryczną. Jego maksymalna moc wyjściowa wynosi 13 kW.
To właśnie wyjątkowe rozwiązanie techniczne, prawdziwa âprzewaga dzięki techniceâ, znalazło w oczach jurorów Autocar najwyższe uznanie.
SZUKAJ
OGŁOSZENIA
Redakcja: raklama@autogielda.pl
Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA