zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Środa, 1 Maja 2024, Imieniny obchodzą: Józef, Jeremiasz, Filip - Święto Pracy

ds

Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: VW ARTEON liftback cena: 149 900,00 PLN, miejscowość: Wrocław, data: 2024-05-01, ...szczegóły

NAPISZ DO ODJAZD-u

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją

reklama@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

  Zdj. VW Golf Alltrack, mat. prasowy

Zdj. VW Golf Alltrack, mat. prasowy

Golf Alltrack - osobowy i SUV w jednym

Na podstawie mat. prasowego Volkswagen Group Polska oprac. Jan Mak


Modelem Passat Alltrack Volkswagen zamknął w 2012 r. lukę między samochodami przeznaczonymi do poruszania się po utwardzonych drogach a tymi na bezdroża. Teraz nowym Golfem Alltrackiem przenosi tę koncepcje na kolejną klasę samochodów

Stały napęd na wszystkie koła

4MOTION

Nowy Golf Alltrack został tak zaprojektowany, aby równie dobrze zachowywał się na utwardzonych drogach, jak i w terenie. Techniczną podstawę tej wszechstronności stanowi napęd na wszystkie koła 4MOTION. System wyposażony w sprzęgło Haldex najnowszej generacji uaktywnia się jeszcze przed wystąpieniem poślizgu, co prawie całkowicie wyklucza utratę trakcji. 4MOTION wykorzystuje przy tym sterowanie wstępne zależne od aktualnej sytuacji.

EDS i XDS

Równolegle do działającego jako blokada podłużna sprzęgła Haldex, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS, zintegrowana z systemem ESC, przejmuje na obu osiach funkcję blokad poprzecznych. Dodatkowo Golf Alltrack jest wyposażony na przedniej i tylnej osi w funkcję XDS, która przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła optymalizując zachowanie się samochodu. Gdy tylko układ elektroniczny rozpozna, że jedno z wewnętrznych kół zostało zbyt mocno odciążone, układ hydrauliczny systemu ESC generuje na tym kole odpowiednie ciśnienie hamowania w celu przywrócenia optymalnej trakcji.

Profil jazdy i zawieszenie Offroad

Najnowszy Golf ze zwiększonym nawet o 20 mm prześwitem poprzecznym, profilem jazdy Offroad i napędem 4MOTION może pochwalić się umiejętnościami terenowymi na poziomie przypisywanym zazwyczaj tylko SUVom. Po wybraniu profilu jazdy Offroad aktywowana zostaje funkcja asystenta zjazdu ze wzniesień (automatycznie przyhamowuje samochód), zmieniana jest charakterystyka pedału przyspieszenia oraz ustawiona zostaje terenowa konfiguracja ABS (inny interwał przy hamowaniu powoduje utworzenie się klina szutru przed kołami). Golf Alltrack nie tylko oferuje doskonałe zachowanie się poza utwardzonymi drogami i dodatkowe aktywne bezpieczeństwo, lecz jest także idealnym samochodem do holowania przyczepy (masa hamowanej przyczepy do 2000 kg, nachylenie terenu 12%).



Silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa

Jako jednostka napędowa oferowany jest dla Golfa Alltracka jeden silnik benzynowy (TSI) i trzy silniki wysokoprężne (TDI), wszystkie z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Całkowitą nowością w ofercie Golfa jest silnik 1.8 TSI o mocy 132 kW/180 KM. Rozwijający prędkość 217 km/h nowy Golf przyspiesza do 100 km/h w 7,8 sekundy, zużywając przy tym zaledwie 6,8 l/100 km.

Moc silników TDI wynosi:

- 81 kW/110 KM (1.6 TDI), z tym silnikiem Golf Alltrack 1.6 TDI przyspiesza do 100 km/h w 12,1 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 187 km/h; zużycie paliwa 4,7 l/100 km

- 110 kW/150 KM (2.0 TDI), Golf Alltrack 2.0 TDI osiąga prędkość 207 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w 8,9 sekundy; średnie zużycie paliwa to tylko 4,9 l/100 km

- 135 kW/184 KM (2.0 TDI), silnik pozwala na uzyskanie sportowych osiągów: przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 219 km/h; Golf Alltrack 2.0 TDI zużywa zaledwie 5,1 l paliwa na 100 km.

W wersjach o mocy 180 KM i 184 KM siła napędowa jest przenoszona na wszystkie koła przez seryjną, 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin EU6.



Stylistyka i cechy szczególne

Wygląd zewnętrzny

Golf Alltrack, z zawieszeniem podwyższonym o 20 mm, ma nadwozie Golfa Varianta, jednak z wieloma typowymi dla Alltracka elementami, które wyostrzają jego charakter. Patrząc z boku, zauważa się czarne nakładki poszerzające nadkola. Ten element ochronny znajduje się również powyżej progów i w dolnej części nowych zderzaków. Modele Alltrack wyposażone są w zaprojektowane specjalnie dla nich 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Valley. Kolejne cechy charakterystyczne to obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze srebrnym, logo Alltrack na błotnikach, matowa chromowana listwa pod bocznymi oknami oraz srebrne, anodowane relingi dachowe.

Przód i tył nadwozia

Charakterystyczny przód Golfa Alltracka wyróżnia się aluminiową (matową) listwą w osłonie chłodnicy, sięgającą aż do reflektorów. Osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu jest czarna, matowa i zdobi ją chromowane logo Alltrack. Dolny wlot powietrza w nowym zderzaku również ma strukturę plastra miodu. Kolejnym elementem stylistycznym, typowym dla Golfa Alltracka, jest poprzeczna listwa w kolorze srebrnym, rozciągająca się przez całą szerokość zderzaka i obejmująca seryjne reflektory przeciwmgielne (ze zintegrowanymi światłami doświetlającymi zakręty). Zderzak zakończony jest od dołu osłoną podwozia w kolorze srebrnym; również zderzak tylny otrzymał nową formę z dominującą osłoną. Tylne światła mają ciemnoczerwone klosze.

Wnętrze

Ze sportowo-terenowym charakterem Golfa Alltracka koresponduje doskonale wyposażone wnętrze. O jego stylu decydują takie detale, jak obszyte skórą kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów, specjalna tapicerka siedzeń, aplikacje oraz oświetlenie Ambient w drzwiach. Do wyposażenia seryjnego, jako uzupełnienie wyposażenia Comfortline, należą min.: automatyczna klimatyzacja Climatronic, diodowe lampki do czytania z przodu i z tyłu, oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu, system Infotainment Composition Touch, system rozpoznający zmęczenie kierowcy oraz tempomat. Elegancję do wnętrza wprowadza chromowana listwa z logo 4MOTION na pokrywie schowka w konsoli środkowej, listwy na progach przednich drzwi ze stali nierdzewnej oraz chromowane aplikacje przy przełącznikach i przyciskach (światła, otwieranie/zamykanie okien, regulacja lusterek). Natomiast sportowymi akcentami są: (opcjonalna) czarna podsufitka i poszycie górnych części słupków oraz nakładki na pedały i podpórkę lewej stopy w kolorze aluminium.

Volkswagen Golf Alltrack pojawi się na rynku wiosną przyszłego roku.

Zdj. VW Golf Alltrack, mat. prasowy Zdj. VW Golf Alltrack, mat. prasowy Zdj. VW Golf Alltrack, mat. prasowy

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

cena: 85 999,00 PLN

data: 2024-05-01

cena: 38 999,00 PLN

data: 2024-05-01

cena: 36 499,00 PLN

data: 2024-05-01

cena: 85 999,00 PLN

data: 2024-05-01

cena: 34 999,00 PLN

data: 2024-05-01

cena: 54 900,00 PLN

data: 2024-05-01

cena: 59 900,00 PLN

data: 2024-05-01

cena: 11 999,00 PLN

data: 2024-05-01

cena: 35 999,00 PLN

data: 2024-05-01

cena: 54 999,00 PLN

data: 2024-05-01


 

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: raklama@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA