zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Piątek, 26 Kwietnia 2024, Imieniny obchodzą: Maria, Marcelina, Marzena

ds

Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: VW PASSAT cena: 57 999,00 PLN, miejscowość: Piaseczno, data: 2024-04-26, ...szczegóły

NAPISZ DO ODJAZD-u

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją

reklama@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

  Zdj. VW Passat GTE, mat. prasowy

Zdj. VW Passat GTE, mat. prasowy

Passat GTE - pierwsza hybryda w historii modelu

Na podstawie mat. prasowego Volkswagen Group Polska Marek Leśny


Na paryskim Mondial I'Automobile 2014 niemiecki producent pokazał jako światową premierę Passata GTE – pierwszego Passata z napędem hybrydowym plug-in. Jest to jednocześnie samochód zeroemisyjny i auto przystosowane do długich podróży, a do tego w trybie GTE może pochwalić się sportowymi osiągami. Model dostępny będzie jako wersja Limousine i Variant

Hybryda, czyli silnik benzynowy + elektryczny



Hybrydowy układ napędowy składa się z silnika benzynowego 1,4 TSI (156 KM) z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem oraz motoru elektrycznego (115 KM), zasilanego energią z baterii litowo-jonowej, ładowanej zewnętrznie lub w trybie Charge. Pozwala ona na przejechanie tylko w elektrycznym trybie do 50 km z maksymalną prędkością 130 km/h. Kierowca może samodzielnie wybrać źródło napędu przy użyciu przycisku obok dźwigni zmiany biegów.

Kontrast dla trybu elektrycznego stanowi tryb GTE, w którym auto oddaje do dyspozycji swoją maksymalną moc systemową 218 KM i 400 Nm momentu obrotowego. W trybie tym charakterystyka pedału przyspieszenia i układu kierowniczego zmieniają się na bardziej sportowe. Zużycie w cyklu NEFZ wynosi poniżej 2 l/100 km i 13 kWh/100 km. Wartości te odpowiadają emisji CO2 poniżej 45 g/km. Przy pełnym, 50-litrowym zbiorniku paliwa i naładowanej baterii zasięg Passata GTE przekracza 1000 km.

W modelu tym zastosowano skonstruowaną specjalnie dla napędu hybrydowego 6-biegową przekładnię 2-sprzęgłową. Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 8 sekund i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h, w trybie elektrycznym 130 km/h.



Wyposażenie, czyli bogactwo dodatków



Passat GTE jest samodzielną linią wyposażenia. Seryjnymi elementami wyposażenia tego modelu są m.in. diodowe reflektory (światła mijania i drogowe), system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system automatycznego hamowania po kolizji, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, czujnik deszczu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, chromowane listwy przy szybach bocznych i komfortowe przednie fotele.

Nadwozie

Passata GTE można rozpoznać po specjalnej, chromowanej osłonie chłodnicy z dodatkowymi, niebieskimi paskami. Nowy kształt otrzymał także przedni zderzak, z rzucającymi się w oczy poprzecznymi listwami w dolnym wlocie powietrza oraz diodowymi światłami do jazdy w dzień w kształcie litery C. Dzięki umieszczonym bezpośrednio w zderzaku modułom LED, Passata można jednoznacznie rozpoznać jako model hybrydowy. Diodowe światła dzienne w kształcie litery C i niebieskie linie w osłonie chłodnicy są celowo zastosowanymi środkami stylistycznymi: kolor niebieski jest u Volkswagena „kolorem e-mobilności” i razem ze specjalnym kształtem świateł dziennych stanowi cechę charakterystyczną wszystkich Volkswagenów z napędem elektrycznym i hybrydowym. 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Astana również świadczą o tym, że Passat GTE jest hybrydą plug-in.

Wnętrze

Wnętrze także zostało dopasowane pod względem koncepcji do nowego systemu napędowego. Inżynierowie i designerzy interfejsów z Centrum Rozwoju Technicznego Volkswagena zaprojektowali takie rozwiązania, jak wyświetlacz wielofunkcyjny (m.in. ze wskaźnikiem Powermeter) oraz seryjny system Infotainment Composition Media z menu dostosowanym do specyfiki napędu hybrydowego. Jako opcja dostępny będzie dla Passata GTE innowacyjny wyświetlacz Active Info Display z dodatkowymi wskaźnikami. Również wiele seryjnych detali zostało przystosowanych do Passata GTE, na przykład niebieskie oświetlenie Ambient, kierownica multifunkcyjna i gałka dźwigni zmiany biegów z niebieskimi szwami oraz siedzenia pokryte tkaniną Sevilla z niebieskim deseniem. Wnętrze zdobią aplikacje Waves (wygląd aluminium) i Piano Black (czarny lakier z połyskiem) oraz logo GTE umieszczone przed dźwignią zmiany biegów.

Zarządzanie funkcjami przy użyciu aplikacji

Właściciele Passata GTE będą mogli pobrać aplikację CAR-NET e-Remote, która pozwoli na przykład uruchomić ładowanie baterii czy sterować funkcjami klimatyzacji, względnie odczytać informacje o statusie samochodu, stanie naładowania baterii, ostatniej przejechanej trasie czy zlokalizować pojazd przy użyciu smartfona. Będzie można także sprawdzić, czy drzwi samochodu są zamknięte, a światła wyłączone.

Zdj. VW Passat GTE, mat. prasowy Zdj. VW Passat GTE, mat. prasowy Zdj. VW Passat GTE, mat. prasowy Zdj. VW Passat GTE, mat. prasowy

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

cena: 51 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 71 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 63 900,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 65 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 84 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 55 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 71 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 79 900,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 53 997,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 61 499,00 PLN

data: 2024-04-26


 

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: raklama@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA