zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Piątek, 26 Kwietnia 2024, Imieniny obchodzą: Maria, Marcelina, Marzena

ds

Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: FORD FOCUS hatchback cena: 47 900,00 PLN, miejscowość: Wrocław, data: 2024-04-25, ...szczegóły

NAPISZ DO ODJAZD-u

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją

reklama@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

  Zdj. mat. prasowy

Zdj. mat. prasowy

Smart Mobility Plan Forda, eksperymenty, które mają zmienić oblicze motoryzacji na świecie

Na podstawie mat. prasowego firmy Ford Motor Company oprac. Mariusz Majski


Podczas targów Consumer Electronic Show 2015 w Las Vegas firma Ford ogłosiła wprowadzenie planu Ford Smart Mobility, który za sprawą innowacyjnych rozwiązań ma wprowadzić nowe standardy w zakresie łączności, mobilności, samochodów autonomicznych oraz przetwarzania dużych zbiorów danych

Samart Mobility Plan ma nie tylko pomóc stworzyć nowe, zaawansowane modele aut, ale też przyczynić się do zmiany sposobu funkcjonowania społeczeństwa poprzez rozwiązywanie globalnych problemów związanych z transportem.

Ford poinformował także o rozpoczęciu na całym świecie 25 eksperymentów z dziedziny mobilności, a także o zamiarach przetestowania w tym roku zagadnień związanych z transportem, aby zaoferować klientom wyższą jakość obsługi, bardziej wszechstronne i przyjazne użytkownikowi modele oraz nowy rodzaj współpracy społecznej, który przyniesie korzyści wszystkim klientom.



25 globalnych eksperymentów z zakresu mobilności

Pierwszym punktem planu Ford Smart Mobility jest przeprowadzenie dwudziestu pięciu eksperymentów - dziewięciu w Europie i Afryce, ośmiu w Ameryce Północnej, siedmiu w Azji i jednego w Ameryce Południowej. Każdy eksperyment został skonstruowany tak, aby przewidzieć przyszłe potrzeby i wymagania klientów dotyczące transportu.

- Widzimy świat, w którym samochody "rozmawiają" ze sobą, kierowcy i pojazdy komunikują się z infrastrukturą miejską w celu rozładowania zatorów ulicznych, a ludzie regularnie dzielą się samochodami lub innymi środkami transportu podczas swoich codziennych dojazdów do pracy - powiedział Mark Fields, prezes i dyrektor zarządzający firmy Ford, który przemawiał podczas tegorocznej wystawy elektroniki użytkowej i nowych technologii. - Eksperymenty, które dziś rozpoczynamy doprowadzą do stworzenia nowego modelu transportu i mobilności w ciągu kolejnych 10 lat oraz w dalszej perspektywie - kontynuował.

Przeprowadzenie dwudziestu pięciu eksperymentów ma wyjść naprzeciw czterem największym globalnym trendom - gwałtownemu wzrostowi liczebności populacji, rozrostowi klasy średniej, problemom związanym z jakością powietrza i zdrowiem publicznym oraz zmieniającym się nastawieniom i priorytetom klientów - które zagrażają przyjętemu obecnie modelowi transportu i ograniczają osobistą mobilność, w szczególności na obszarach miejskich.

Czternaście z dwudziestu pięciu eksperymentów to projekty badawcze prowadzone przez Forda, natomiast jedenaście z nich wchodzi w skład opracowanej przez firmę serii Innovate Mobility Challenge Series.



Eksperymenty prowadzone w Londynie

Londyn będzie miejscem, w którym Ford wdroży kilka pilotażowych projektów mających na celu przetestowanie różnych sposobów zmniejszania zatorów ulicznych w ruchu miejskim, w tym projekty związane ze wspólnym użytkowaniem samochodów (car-sharing), a także z parkingami oraz usługami przewozu.

Eksperymenty prowadzone w Londynie to:

- City Driving On-Demand: w pilotażowej fazie testowej tego programu, użytkownicy mogą zarezerwować poprzez aplikację lub call center zeroemisyjnego Forda Focusa Electric lub wydajnego paliwowo i ekologicznie Forda Fiestę 1,0 litra EcoBoost. Samochody są odblokowywane za pośrednictwem aplikacji na smartfona lub karty członkowskiej i są dostępne dla klienta 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Opłaty ustalane są za minutę eksploatacji, a w cenie uwzględnione jest paliwo, ubezpieczenie oraz opłata za jazdę w centrum miasta (tzw. Congestion Charge).

- DataDriven Insurance: ten eksperyment zakłada monitorowanie poszczególnych pojazdów, aby zaoferować użytkownikom spersonalizowaną stawkę ubezpieczeniową w celu obniżenia kosztów ubezpieczenia. Za pośrednictwem aplikacji na smartfona użytkownik może zdalnie sprawdzić lokalizację swojego pojazdu, poziom paliwa w zbiorniku oraz inne parametry. Zebrane dane pomogą również zidentyfikować miejsca, w których tworzą się zatory drogowe, dzięki czemu władze będą mogły usprawnić ruch drogowy.

- Dynamic Social Shuttle: nowa usługa przewozu na żądanie w jedną stronę do miejsca docelowego - bardziej wygodna od autobusu i tańsza od taksówki. Usługa nalicza płatność na bieżąco, oferując przy tym dużą wydajność i przystępne ceny.

- Painless Parking: usługa opracowana we współpracy z lokalnymi władzami. Działa za pośrednictwem aplikacji na smartfona, która pozwala kierowcom odnaleźć właściwe miejsce parkingowe w oparciu o osobiste preferencje, bieżącą sytuację w miejscu docelowym oraz lokalizację GPS.

Z ankiety przeprowadzonej na zlecenie Forda wynika, że 56 procent europejczyków rozważyłoby wzięcie udziału w programie typu car-sharing. Badania dowodzą również, że jeden samochód z programu car-sharing może zastąpić na drodze nawet 13 innych aut, a zdaniem Komisji Europejskiej, zatory uliczne w krajach Unii Europejskiej kosztują około 100 miliardów euro rocznie. Ankietę przeprowadziła firma The Futures Company, pomiędzy lipcem i sierpniem 2012. W badaniu wzięło udział 6 028 osób z sześciu europejskich państw - Danii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.



Car-sharing w Niemczech

Ford ogłosił również rozszerzenie swojego programu car-sharing w Niemczech. Przedsięwzięcie realizowane przy współudziale stowarzyszenia dilerów samochodów w Niemczech, firmy FHD GmbH oraz firmy DB Rent stojącej za programem wspólnego użytkowania samochodów Flinkster jest pierwszym narodowym projektem typu car-sharing realizowanym przy wsparciu producenta samochodów.

W pierwszych 12 miesiącach funkcjonowania, opracowany przez Forda program car-sharing rozrósł się w bardzo szybkim tempie, obejmując 55 miast w Niemczech i ponad 1000 lokalizacji, w tym małe miasta i wsie. Klienci rejestrują się u dilera Forda, po czym mogą zarezerwować samochód poprzez aplikację na smartfona, stronę internetową lub telefon. Oprócz samochodów Forda - począwszy od modelu Ka, a skończywszy na Transicie - klienci mają również do wyboru 3600 aut z gamy Flinkster. W ostatnich miesiącach liczba zamówień podwoiła się, w porównaniu ze średnią liczbą zamówień w pierwszej połowie roku.

Za pośrednictwem serii Innovate Mobility Challenge Series, Ford zaprosił innowatorów i deweloperów z całego świata do zaproponowania konkretnych rozwiązań problemów z zakresu mobilności w Anglii, Portugalii, Ameryce Północnej, Ameryce Południowej, Afryce, Indiach, Chinach i Australii. W pierwszej edycji Traffic Tamer App Challenge zorganizowanej w Londynie wzięło udział ponad 100 deweloperów. Wygrała aplikacja AppyParking umożliwiająca kierowcom przeglądanie map parkingów, uiszczanie opłat za jazdę w centrum miasta oraz odnajdywanie stacji ładowania samochodów elektrycznych.



Autonomiczne pojazdy Forda

Ford zaprezentował również częściowo autonomiczne pojazdy, które już jeżdżą po drogach, a także auta w pełni autonomiczne, które są nadal doskonalane.

- Produkujemy i sprzedajemy już częściowo autonomiczne pojazdy, które wykorzystują oprogramowanie i czujniki, aby w pełni automatyczny sposób zająć prostopadłe lub równoległe miejsce parkingowe, dostosować prędkość jazdy w zależności od natężenia ruchu czy uruchomić hamulce w awaryjnych sytuacjach - powiedział Raj Nair, dyrektor ds. technologii Forda i wiceprezes grupy, Global Product Development.

Wśród częściowo autonomicznych funkcji stosowanych obecnie w modelach Forda możemy wyróżnić:

- system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu,

- inteligentny tempomat,

- system Pre-Collision Assist z technologią wykrywania pieszych Pedestrian Detection,

- technologia Active Park Assist,

- system rozpoznawania znaków drogowych,

- kamera cofania,

- automatyczny przełącznik świateł drogowych oraz automatyczne wycieraczki,

- wkrótce do tych systemów dołączy technologia Traffic Jam Assist, dzięki której w korku samochód pojedzie sam. Nowy system będzie rozpoznawał sytuację, w której samochód znajduje się w korku. Częste ruszanie i hamowanie przy małej prędkości zostanie zautomatyzowane, dzięki czemu kierowca będzie mógł odpocząć. Samochód przejmie kontrolę nad gazem, hamulcem i kierownicą. System będzie korzystał z radarów umieszczonych w zderzaku współpracujących z szerokokątnymi kamerami rozpoznającymi oznaczenia pasów, bariery i inne pojazdy Ford poinformował także, że intensywnie pracuje nad w pełni autonomicznym samochodem, który w niedalekiej przyszłości pojawi się na rynku. W pełni autonomiczny pojazd badawczy Ford Fusion Hybrid przechodzi obecnie testy drogowe. Auto wykorzystuje częściowo autonomiczne technologie spotykane w seryjnych modelach Forda, a dodatkowo zawiera cztery czujniki typu LiDAR, które w czasie rzeczywistym generują trójwymiarową mapę otoczenia.

Samochód wykrywa obiekty wykorzystując czujniki LiDAR i wykorzystuje zaawansowane algorytmy, które pozwalają przewidzieć tor ruchu innych pojazdów i pieszych.

 

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

cena: 10 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 40 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 21 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 19 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 115 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 18 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 33 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 24 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 57 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 15 999,00 PLN

data: 2024-04-26


 

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: raklama@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA