zobacz: przerywnik.pl autogielda.pl e.autogielda.pl
Sobota, 27 Kwietnia 2024, Imieniny obchodzą: Felicja, Teofil, Zyta
Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: VW GOLF cena: 29 499,00 PLN, miejscowość: Piaseczno, data: 2024-04-27, ...szczegóły
GALERIA
NAPISZ DO ODJAZD-u
Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
NAJNOWSZE
Kto płaci najmniej za OC w grudniu 2017 r.? (21-12-2017)
Jeśli masz wolne 100.000 Euro i lubisz się ścigać, to auto dla Ciebie (20-12-2016)
Nowy Przedłużony Volkswagen Tiguan Allspace (20-12-2016)
Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowe auto dla przedsiębiorców dbających o ekologię (20-12-2016)
DOSTAWCZAK NA PRĄD Z PRZYZWOITYM ZASIĘGIEM? CZEMU NIE (16-12-2016)
Nowe RENAULT ZOE (13-12-2016)
Na podstawie mat. prasowego Ford Motor Company oprac. Mariusz Majski
Szczegóły eksperymentu o nazwie Handle on Mobility zostały ujawnione podczas targów Mobile World Congress w Barcelonie. To najnowszy projekt z zakresu mobilności, który Ford ogłosił w tym roku na całym świecie w ramach planu Ford Smart Mobility, mającego na celu zmianę sposobu funkcjonowania nowoczesnego świata za sprawą innowacji z zakresu łączności, mobilności, samochodów autonomicznych, satysfakcji klientów oraz przetwarzania dużych zbiorów danych. Chodzi o inteligentny system transportu, który przejmie na siebie obowiązki związane z planowaniem podróży i podniesie jakość życia ludzi w dużych miastach.
Gęsty ruch uliczny oraz wydłużający się czas dojazdu do pracy to jedne z wielu problemów, które mają znaczący wpływ na sytuację ekonomiczną i społeczną w metropoliach. Zdaniem Komisji Europejskiej, zatory uliczne w krajach Unii Europejskiej kosztują około 100 miliardów euro rocznie*. Z badania przeprowadzonego przez brytyjskie biuro zajmujące się zbieraniem informacji statystycznych na poziomie narodowym Office of National Statistics wynika, że każda dodatkowa minuta przeznaczona na dojazd do pracy wzmaga niepokój i negatywnie wpływa na poczucie zadowolenia i komfortu wśród podróżujących.
Handle on Mobility
Eksperyment Handle on Mobility rozszerza zakres rozwiązań z dziedziny transportu w celu stworzenia modelu skomunikowanej podróży, która jest bardziej wydajna, bezpieczna, zdrowsza i mniej stresująca.
W pierwszej fazie eksperymentu, Ford poprosił swoich pracowników z całego świata o stworzenie projektów rowerów elektrycznych. Prototypy MoDe:Me i MoDe:Pro zaprezentowane podczas targów Mobile World Congress to jedne z najlepszych prac z ponad 100 złożonych propozycji.
Oba rowery elektryczne zostały wyposażone w 200-watowy silnik oraz akumulator o pojemności 9 amperogodzin, który wspiera napęd na pedały do prędkości 25 km/h. Prototypowe rowery oferują rozwiązania inspirowane branżą motoryzacyjną, jak na przykład skierowany do tyłu czujnik ultradźwiękowy. Czujnik tworzy podstawę systemu ostrzegania, który ostrzega rowerzystę w momencie, gdy wyprzedza go inny pojazd poprzez wprawianie kierownicy w wibracje. System ostrzega również innych użytkowników drogi o obecności roweru elektrycznego poprzez włączenie świateł na kierownicy.
Rowery, które można z łatwością przewieźć w samochodzie, spełniają potrzeby różnych użytkowników:
- Rower elektryczny MoDe:Me - zbudowany przy współpracy firmy Dahon - jest przeznaczony dla osób dojeżdżających do pracy w mieście, umożliwiając im łatwy przejazd przez zatłoczone ulice. Rower posiada system łatwego składania, dzięki czemu użytkownik może zaparkować swoje auto na przedmieściach, zabrać ze sobą rower na pokład komunikacji miejskiej i dojechać do centrum, a następnie dojechać rowerem do miejsca docelowego.
- Rower elektryczny MoDe:Pro - zbudowany przez zespół Forda - jest przeznaczony do wykorzystania w celach komercyjnych przez kurierów oraz firmy świadczące klientom usługi związane z dostawą towarów. Rower mieści się w samochodach użytkowych, takich jak Ford Transit Connect, które mogą pełnić rolę samochodu wsparcia i mogą zostać połączone z więcej, niż jednym rowerem elektrycznym.
Tego jeszcze nie było - inteligentne rowery, które ładują się w bagażniku
Prototypy MoDe:Me i MoDe:Pro współpracują z prototypową aplikacją o nazwie MoDe:Link, która jest kompatybilna z iPhonem 6. Informacje dostarczane przez aplikację w czasie rzeczywistym oferują:
- Nawigację: wibracje uchwytów kierownicy sygnalizują rowerzyście moment, w którym musi skręcić. Kierunkowskazy włączają się automatycznie ze względów bezpieczeństwa. Aplikacja identyfikuje trasy rowerowe, niebezpieczeństwa i ostrzeżenia, a także wykrywa i komunikuje się z innymi pojazdami.
- Nawigację multimodalną i inteligentne planowanie trasy: zintegrowanie funkcji planowania trasy z siecią transportu osobistego i publicznego, co umożliwi filtrowanie wyników według kosztów, czasu i liczby kilometrów przejechanych na rowerze. Mapy zawierają informacje o pogodzie, cenach parkingów i lokalizacji stacji ładowania.
- Szybkość i komfort: wsparcie napędu na pedały silnikiem elektrycznym może zostać dostosowane do zakresu tętna rowerzysty. Tryb No Sweat ogranicza konieczność pedałowania, dzięki czemu użytkownik dojeżdża do celu zrelaksowany.
- Kompatybilność z systemem SYNC: w momencie gdy rower elektryczny znajduje się wewnątrz samochodu i jest ładowany, opracowany przez Forda system SYNC wyświetla aplikację na ekranie pokładowym.
Po wprowadzeniu przez użytkownika punktu docelowego, aplikacja MoDe:Link wyświetla możliwe trasy, a następnie prowadzi do celu, podając na bieżąco informacje o kolejnych etapach podróży. Może to oznaczać konieczność dojechania do stacji kolejowej, umieszczenia roweru w pociągu, a po dojechaniu do odpowiedniej stacji wykorzystanie roweru do dotarcia do celu. Aplikacja potrafi też zmodyfikować zaplanowaną trasę w razie nieprzewidzianych wydarzeń. Na przykład w momencie odwołania usługi przewozu kolejowego, aplikacja zasugeruje skorzystanie z samochodu.
Eksperyment Info Cycle
Podczas targów Mobile World Congress Ford prezentuje po raz pierwszy w Europie eksperyment Info Cycle. Jest to inicjatywa badawcza typu open-source, mająca na celu zebranie informacji na temat wykorzystywania rowerów w różnych częściach miasta. Projekt pomoże lepiej poznać warunki, w jakich eksploatowane są rowery i podniesie bezpieczeństwo rowerzystów, jak również przyczyni się do opracowania systemów oferujących dokładniejsze mapy i możliwość inteligentnego planowania tras. W tym celu specjalne czujniki umieszczone na ramie roweru będą gromadziły dane dotyczące prędkości obrotowej kół, przyspieszenia, pogody oraz wysokości.
SZUKAJ
OGŁOSZENIA
Redakcja: raklama@autogielda.pl
Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA