zobacz: przerywnik.pl autogielda.pl e.autogielda.pl
Czwartek, 2 Maja 2024, Imieniny obchodzą: Anatol, Zygmunt, Anastazy
Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: HONDA CIVIC cena: 24 999,00 PLN, miejscowość: Piaseczno, data: 2024-05-01, ...szczegóły
GALERIA
NAPISZ DO ODJAZD-u
Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
NAJNOWSZE
Kto płaci najmniej za OC w grudniu 2017 r.? (21-12-2017)
Jeśli masz wolne 100.000 Euro i lubisz się ścigać, to auto dla Ciebie (20-12-2016)
Nowy Przedłużony Volkswagen Tiguan Allspace (20-12-2016)
Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowe auto dla przedsiębiorców dbających o ekologię (20-12-2016)
DOSTAWCZAK NA PRĄD Z PRZYZWOITYM ZASIĘGIEM? CZEMU NIE (16-12-2016)
Nowe RENAULT ZOE (13-12-2016)
Na podstawie mat. prasowego firmy Honda oprac. Mariusz Majski
Bicie rekordu według zasad
Za kierownicą Hondy Civic Tourer 1.6 i-DTEC przez całą podróż zmieniali się dwaj członkowie zespołu europejskiego Działu Badawczo-Rozwojowego (R&D) - Fergal McGrath i Julian Warren, którzy postanowili udowodnić wyjątkową ekonomikę tego auta w rzeczywistych warunkach drogowych.
Dystans, jaki pokonali, odpowiada odległości od ich domów w Anglii do Australii, przy czym zatrzymali się oni tylko 9 razy - na tankowanie. Samochód uzyskał niewiarygodnie duży średni zasięg na jednym zbiorniku paliwa - 1500 km, co w efekcie przełożyło się na bardzo niski całkowity koszt podróży wynoszący 645 euro (obliczony w oparciu o średnią cenę oleju napędowego w Wielkiej Brytanii w czerwcu 2015 r.).
Zespół wyruszył w trasę z Aalst w Belgii w poniedziałek, 1 czerwca 2015, jadąc przez kontynent w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Ponownie w punkcie startu znalazł się on 25 czerwca, w czwartek, odnotowując niesamowicie niskie średnie zużycie paliwa - o ponad 25% niższe od danych homologacyjnych dla modelu Civic Tourer (wg norm: 3,8 l/100 km).
Oficjalny tytuł rekordu wpisanego w księgę Światowych Rekordów Guinnessa brzmi âNajniższe zużycie paliwa - wszystkie przylegające do siebie 24 kraje Unii Europejskiejâ, mierzone w litrach na 100 kilometrów oraz milach na galon, przeliczone dla całej podróży.
Zasady mówiły, że w samochodzie przez cały czas musi być dwóch - tych samych - kierowców, dlatego Fergal i Julian musieli - na zmianę - pokonywać codziennie ok. 600 km w mniej więcej 7,5 godziny.
Rygorystyczne przepisy dotyczące bicia Światowego Rekordu Guinnessa wymagały, by samochód wjechał do każdego z 24 wymienionych krajów, na co dowodem - każdorazowo - miały być: książka logowa z wpisami o tankowaniu i dystansie, odczyty GPS, nagrania wideo i zdjęcia, a także podpisy niezależnych świadków. Aby precyzyjnie monitorować trasę, czas podróży i pokonany dystans, samochód był wyposażony w urządzenie namierzające, dostarczone i zamontowane przez firmę ekspercką TRACKER (część Tantalum Corporation) zajmującą się telematyką flotową i odzyskiwaniem skradzionych pojazdów.
Według zasad i wymogów dot. próby bicia rekordu świata, samochód musi być pod każdym względem standardowym modelem, bez żadnych modyfikacji mających wpływ na ârzeczywiste warunki użytkowaniaâ. Stan ten stwierdzili niezależni świadkowie na początku i końcu próby. Tankowanie odbywało się na zwykłych stacjach paliw, przy czym każdorazowo nalewano maksymalnie dużo paliwa, by żonglowanie masą auta nie mogło dawać załodze forów. Ponadto, opony były napompowane zgodnie z wartościami ciśnienia zalecanymi dla modelu, a geometria kół - zgodna była ze specyfikacją fabryczną.
Zespół - dwaj kierowcy-amatorzy
Zespół ten chciał także zademonstrować, że przyjmując kilka łatwych, ale bardzo efektywnych zasad prowadzenia auta, każdy jest w stanie uzyskać niezwykle niskie wartości zużycia paliwa. Stosowali oni kilka logicznych metod, w tym staranne planowanie trasy, prowadzili bardzo płynnie i jednostajnie, bez nagłych przyspieszeń czy hamowań, przewidując sytuacje na drodze, nie wożąc niepotrzebnego obciążenia i pilnując optymalnego stanu technicznego auta. Prędkość jazdy zawsze utrzymywana była w granicach dozwolonej i dostosowywana do warunków drogowych.
Uzyskany wynik zużycia paliwa jest imponująco niski - szczególnie, gdy weźmie się pod uwagę, że Honda Civic Tourer to nie jest mały samochód, a duże i praktyczne kombi z największą w klasie przestrzenią bagażową.
SZUKAJ
OGŁOSZENIA
Redakcja: raklama@autogielda.pl
Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA