zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Piątek, 26 Kwietnia 2024, Imieniny obchodzą: Maria, Marcelina, Marzena

ds

NAPISZ DO ODJAZD-u

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją

reklama@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Nowy Mercedes Kombi Klasy E


Mercedes Kombi Klasy E

Nowa Klasa E w wersji Kombi debiutuje podczas turnieju tenisowego MercedesCup w Stuttgarcie. Szósta generacja modelu to najinteligentniejsze kombi w historii Mercedes-Benz. Równocześnie swoją premierę świętuje pierwszy wariant nowej Klasy E Kombi o wysokich osiągach: Mercedes-AMG E 43 4MATIC.



W kategorii zdolności przewozowych Klasa E Kombi niezmiennie należy do najlepszych: jej bagażnik ma pojemność do 1820 litrów, a ilość miejsca nad głowami i na wysokości łokci z tyłu jest największa w segmencie, i to pomimo znacznie bardziej sportowej linii dachu. Pod koniec 2016 roku do oferty ponownie dołączy odmiana z trzecim, składanym rzędem siedzeń dla dzieci.



Przemyślane dodatki, na przykład oparcia tylnych siedzeń standardowo dzielone w proporcji 40:20:40 i możliwość ustawienia ich w pozycji cargo, pozwalają jeszcze lepiej wykorzystać przepastną przestrzeń ładunkową.



W chwili rynkowego debiutu nowe kombi będzie dostępne w benzynowych wersjach E 200 i E 250, zasilanych 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy, odpowiednio, 135 kW (184 KM) i 155 kW (211 KM), oraz w odmianie E 220 d napędzanej kompletnie nową, 4-cylindrową jednostką wysokoprężną o mocy 143 kW (194 KM). W czwartym kwartale br. do oferty dołączy wariant E 200 d (110 kW/150 KM) oraz odmiany 6-cylindrowe - wysokoprężna E 350 d i benzynowa E 400 4MATIC. Wszystkie modele oferowane w momencie premiery są standardowo wyposażone w nową, 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC.



Wraz z nową Klasą E Kombi debiutuje pierwsza spośród wersji o wysokich osiągach - Mercedes-AMG E 43 4MATIC Kombi, która również trafi do sprzedaży w czwartym kwartale br. Mocarny, 3-litrowy silnik V6 biturbo (295 kW/401 KM), automatyczna skrzynia 9G-TRONIC ze skróconym czasem zmiany przełożeń, napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC oraz specjalnie przygotowane sportowe zawieszenie zapewniają typowe dla maszyn AMG osiągi i jeszcze zwinniejsze, bardziej dynamiczne prowadzenie.



Gama modelu w skrócie:

E 200 d E 220 d E 350 d

Liczba cylindrów/układ 4/R 4/R 6/V

Pojemność skokowa (ccm) 1950 1950 2987

Moc maks. (kW/KM przy obr./min) 110/150 przy 3800 143/194 przy 3800 190/258 przy 3400

Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) 360 przy 1600-2800 400 przy 1600-2800 620 przy 1600-2400

Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC (l/100 km) 4,2 4,2 5,4

Średnia emisja CO2 (g/km) 109 109 140

Klasa wydajności A+ A+ b.d.

Przyspieszenie 0-100 km/h (s) b.d. 7,7 6,2*

Prędkość maksymalna (km/h) b.d. 235 250

Dane dla wersji z przekładnią 9G-TRONIC, *dane wstępne

E 200 E 250 E 400 4MATIC E 43 4MATIC

Liczba cylindrów/układ 4/R 4/R 6/V 6/V

Pojemność skokowa (ccm) 1991 1991 3498 2996

Moc maks. (kW/KM przy obr./min) 135/184 przy 5500 155/211 przy 5500 245/333 295/401 przy 6100

Maks. moment obr. (Nm przy obr./min) 300 przy 1200-4000 350 przy 1200-4000 480 520 przy 2500-5000

Średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC (l/100 km) 6,2 6,2 7,9 8,4

Średnia emisja CO2 (g/km) 138 138 180 192

Klasa wydajności B B C D

Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8,1 7,2 b.d. 4,7

Prędkość maksymalna (km/h) 231 243 250 250*



Dane dla wersji z przekładnią 9G-TRONIC, *dane wstępne

Inteligentna przestrzeń ładunkowa: pojemna, praktyczna i łatwo dostępna



Z pojemnością od 670 do 1820 l bagażnik Klasy E Kombi należy do największych w segmencie. Standardowo tylna kanapa ma nową funkcję cargo: jej oparcie można ustawić bardziej pionowo, pod kątem około 10 stopni. Daje to dodatkowe 30 l pojemności, a jednocześnie pozwala dalej korzystać ze wszystkich pięciu miejsc w kabinie.



Ponadto, oparcie tylnej kanapy jest seryjnie dzielone w proporcji 40:20:40 - rozwiązanie to zapewnia wiele potencjalnych konfiguracji wykorzystania przestrzeni ładunkowej i siedzeń. Oparcia składają się elektrycznie, przełącznikami zlokalizowanymi w bagażniku oraz przy rolecie, po lewej i prawej stronie.



Szczególną uwagę zwrócono na praktyczność i możliwości zarządzania przestrzenią ładunkową: przykładowo, nowa Klasa E Kombi jako jeden z niewielu samochodów mieści europaletę. Minimalna szerokość jej bagażnika, podobnie jak w poprzedniku, wynosi aż 1100 mm. Projektanci wykorzystali też sprawdzone połączenie rolety i siatki, łączące bezpieczeństwo podróżujących z ochroną bagażu przed niepożądanym zainteresowaniem przechodniów. Dzięki napędowi elektrycznemu roleta automatycznie przemieszcza się do góry podczas otwierania tylnej klapy.



Pokrywa bagażnika EASY-PACK - również należąca do wyposażenia standardowego nowej Klasy E Kombi - może być otwierana i zamykana za naciśnięciem przycisku. Jej sterowanie odbywa się w sposób elektromechaniczny. Aby zabezpieczyć klapę np. przed uderzeniem w sufit garażu, można zatrzymać ją w dowolnej pozycji, a kąt jej otwarcia jest ograniczony.



Opcjonalny dostęp bezkluczykowy KEYLESS-GO z HANDS-FREE ACCESS sprawia, że ładowanie bagaży jest jeszcze wygodniejsze: w celu automatycznego otwarcia lub zamknięcia klapy wystarczy wykonać ruch stopą pod tylnym zderzakiem. Nie trzeba już chwytać toreb jedną ręką ani odkładać ich na ziemię. Funkcja ta jest teraz dostępna również w połączeniu z hakiem holowniczym (wyposażenie dodatkowe).



Oferowany na życzenie zestaw do zabezpieczania bagażu EASY-PACK zawiera szyny w podłodze, drążek teleskopowy oraz dodatkowe mocowania - sprytne rozwiązania pozwalające jeszcze bezpieczniej i wszechstronniej wykorzystać dostępną przestrzeń bagażową.



Tradycyjnie już do seryjnej specyfikacji należy samopoziomujące zawieszenie tylnej osi, które sprawia, że Klasa E Kombi ma stały, niezmienny prześwit nawet z pełnym obciążeniem (do 745 kg, zależnie od wersji) lub podczas holowania najcięższej dopuszczalnej przyczepy (do 2100 kg). Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL.



Wyposażenie dodatkowe obejmuje także hak holowniczy - teraz chowany i rozkładany w pełni elektrycznie. Współpracuje on z funkcją stabilizacji przyczepy układu ESPÂŽ oraz asystentem bocznego wiatru Crosswind Assist. Aby podłączyć przyczepę albo zamontować bagażnik rowerowy, wystarczy wysunąć go za pomocą napędu elektrycznego, aktywowanego przyciskiem w pokrywie bagażnika lub drzwiach kierowcy.



Światową nowością jest wyjątkowo bezpieczny i łatwy w montażu uchwyt dla bagażnika rowerowego. Zaczep kulowy haka holowniczego ma dwie dodatkowe śruby, które stabilizują konstrukcję bagażnika. Pozwala to zwiększyć jego dopuszczalne obciążenie do 4 rowerów i 100 kg.



Design karoserii: dynamiczne proporcje i wizualna siła



Nowa Klasa E Kombi prezentuje się nowocześnie, stylowo i dynamicznie. Do środkowych słupków nie różni się niczym od Limuzyny - długa maska płynnie przechodzi w płaszczyznę dachu, która w sportowym stylu opada w kierunku barczystego tyłu ze zwężającą się ku górze szybą. Krótkie zwisy, długi rozstaw osi i duże koła zapewniają jej dynamiczne proporcje. W połączeniu z wysoko poprowadzoną linią bocznych szyb niskie, „rozciągnięte” okna wydłużają sylwetkę auta, a wyraziste przetłoczenia drzwi sięgają aż do szerokiego tylnego pasa. Po raz pierwszy do seryjnego wyposażenia należą zintegrowane relingi dachowe w kolorze srebrnego aluminium.



Zmysłową prezencję podkreślają mocno zaakcentowane „ramiona” nad tylnymi nadkolami. Spojler dachowy z trzecim światłem stop (diodowym) określa wysokość, na jaką może się podnieść funkcjonalna pokrywa bagażnika. Horyzontalne linie tylnego pasa i kształt szyby potęgują optyczną szerokość samochodu, podobnie jak smukłe, poziome lampy diodowe ze zintegrowaną chromowaną listwą ozdobną i charakterystycznym układem oświetlenia - rozpoznawalnym zarówno w dzień, jak i nocą.



Podobnie jak w przypadku Limuzyny, przedni pas różni się wyglądem zależnie od wersji designu i wyposażenia. Bazowa wersja ma klasyczny dla Mercedesów wlot powietrza z gwiazdą na masce, podobnie jak wariant EXCLUSIVE, wyróżniający się nieco innym designem. Odmiany AVANTGARDE i linia AMG można rozpoznać po dużej gwieździe umieszczonej na sportowej osłonie chłodnicy. Każda ze stylizacji nadaje Klasie E indywidualny charakter i akcentuje jej elegancką lub dynamiczną naturę.



Wybór linii designu i wyposażenia wpływa także na wygląd tylnego pasa: bazowa wersja ma czarną, przypominającą dyfuzor nakładkę zderzaka i zakrytą rurę wydechową. Wszystkie linie otrzymują wieloczęściowy tylny zderzak z chromowaną listwą. Standardowo, Kombi jest też oferowane z wykonaną ze stali nierdzewnej listwą ochronną progu bagażnika.



Design wnętrza: synteza emocji i inteligencji



Również kabina Kombi podąża za uznanym designem Limuzyny. Za panel wskaźników mogą tu służyć dwa opcjonalne, szerokie ekrany o wysokiej rozdzielczości - każdy o przekątnej 12,3". Umieszczone za wspólną szklaną taflą wyświetlacze tworzą panoramiczny kokpit, a kierowca może konfigurować ich interfejs zgodnie z własnymi potrzebami. Do wyboru są trzy różne wersje graficzne: klasyczny, sportowy i progresywny. Panele dotykowe na kierownicy pozwalają obsługiwać panel wskaźników i system multimedialny opuszkami palców - to światowa nowość, po raz pierwszy wprowadzona właśnie w nowej Klasie E.



Kolejne centrum sterowania, zlokalizowane na konsoli środkowej, ma postać panelu dotykowego z obrotowym kontrolerem. Panel rozpoznaje odręczne pismo, a w razie potrzeby można skorzystać też z funkcji głosowego wydawania komend LINGUATRONIC. Za obsługę wentylacji i wybranych systemów wspomagających odpowiadają dodatkowe, osobne klawisze.



Styl wnętrza Klasy E definiują wysokiej jakości materiały, takie jak drewno o otwartych porach, mozaikowe drewno przywodzące na myśl okładziny spotykane na jachtach oraz wykończenia z metalu. Ekskluzywny klimat, jaki zapewniają autentyczne, naturalne materiały, podkreślają opcjonalnie obszyte skórą panele drzwi. Kolejnym znakiem rozpoznawczym Mercedesa jest nieskazitelny wygląd oraz przyjemna w dotyku faktura poszczególnych elementów ozdobnych - to efekt niezwykłej dbałości o szczegóły i starannego montażu. Równie starannie projektanci podeszli do kwestii koncepcji kolorystycznej: do wyboru są odcienie brązu, w tym atrakcyjne zestawienia kolorów takie jak beż macchiato/brąz espresso czy beż macchaito/brąz siodła. Linie desingu i wyposażenia obejmują także rozbudowane nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach i oferują wiele możliwości spersonalizowanych ustawień.



Klasa E wyróżnia się też nową architekturą foteli - ich ergonomiczne, wyraziste wyprofilowanie łączy typowy dla Mercedesów komfort na długich trasach ze sportowymi walorami i wyrafinowanym designem, różniącym się w zależności od linii wyposażenia. Kolejną nowością jest pakiet z podgrzewaniem podłokietników drzwi oraz podłokietnika w tunelu środkowym i wyjątkowo szybko działające podgrzewanie siedzeń Plus.



Usługa Mercedes me connect Concierge: spersonalizowane podejście



Już standardowy zakres usług Mercedes me connect ułatwia życie kierowcom Mercedesa - przykładowo, w razie awarii lub wypadku pozwalają one na wezwanie pomocy lub przeprowadzenie zdalnej diagnostyki. Nowa usługa Concierge, wprowadzona w Klasie E od czerwca br., oferuje klientom wiele możliwości uzyskania spersonalizowanego wsparcia, od zarezerwowania stolika w restauracji przez podpowiedzi na temat trasy podróży, informacji kulturalnych czy imprez sportowych aż po wysłanie zdefiniowanego celu bezpośrednio do systemu nawigacji w samochodzie.



Dostęp do usługi Concierge jest bardzo prosty: zarejestrowani użytkownicy Mercedes me mogą połączyć się z serwisem Concierge telefonicznie, za pomocą przycisku iCall w górnej konsoli, albo aplikacji connect i przeprowadzić rozmowę w ustawionym języku. Osobisty asystent zajmie się resztą. Usługa działa w 19 krajach Europy.



System rozrywki dla pasażerów z tyłu i bezpieczeństwo dziecka: praktyczne rozwiązania



Kilka prostych kroków wystarczy, by tylną kanapę Klasy E zamienić w centrum komunikacji i mobilne kino - a to dzięki możliwości integracji iPadaÂŽ typu plug & play(wyposażenie dostępne od grudnia 2016 r.). Niezbędnym elementem jest tu zestaw instalacyjny dla pakietu Rozrywki i Komfortu (opcja). Do integracji służy wygodny uchwyt umieszczany w gnieździe w oparciu lewego lub prawego przedniego fotela. Zamocowanego na nim iPadaÂŽ można obracać i pochylać. Uchwyt jest dostępny jako oryginalne akcesorium Mercedes-Benz dla urządzeń iPadÂŽ 4, Air i Air 2.



Przy okazji Mercedes-Benz poszerza ofertę wysokiej jakości fotelików bezpieczeństwa dla najmłodszych pasażerów o nowy fotelik dziecięcy KIDFIX XP. Opracowano go we współpracy z producentem takich urządzeń, firmą, BRITAX RÖMER, z myślą o dzieciach w wieku 4-12 lat i wadze 15-36 kg. Oparcie fotelika można zdemontować zgodnie z wymogami Euro NCAP. Nowy model fotelika z ekskluzywnym pokrowcem Limited Black doskonale współgra z kabiną Klasy E.



Znacznie ograniczony poziom hałasu i wibracji: jedno z najcichszych kombi na rynku



Kabina nowej Klasy E Kombi wyróżnia się również nienagannym wyciszeniem - to jeden z najcichszych tego typu pojazdów na rynku. Efekt ten udało się osiągnąć pomimo niekorzystnego akustycznie designu nadwozia kombi w porównaniu do sedana ze względu na właściwości dużego pudła rezonansowego. Cicha jazda i ograniczone wibracje zdecydowanie przyczyniają się do poczucia komfortu, zwłaszcza na dalekich trasach.



Aby zmniejszyć hałas i wibracje, wdrożono całą gamę środków. Podobnie jak w kabriolecie, z przodu i z tyłu nadwozia zastosowano rozpórki wzmacniające - dzięki temu jest ono sztywniejsze i przenosi mniej niepożądanych dźwięków. Specjalna izolacja ściany grodziowej, paneli bocznych i podłogi oraz materiały dźwiękochłonne pod tylnymi siedzeniami i nadkolami pomagają w dalszym stopniu ograniczyć poziom hałasu w kabinie. Pod tym samym kątem zoptymalizowano również mocowania silnika oraz skrzyni biegów, różniące się zależnie od wersji.



Szereg działań podjęto również w zakresie aeroakustyki. Ich lista obejmuje uszczelnienie klamek, łączeń drzwi i optymalizację detali związanych z geometrią uszczelek bocznych okien. Jednocześnie ulepszono wytłaczane elementy uszczelnień po wewnętrznej stronie karoserii - są one montowane do kanału okiennego na zatrzaski, bez żadnych szczelin. Podobnie jak w Limuzynie, pod kątem aeroakustyki zoptymalizowano także lusterka zewnętrzne i przednie słupki. Dopracowana została wreszcie struktura dachu i konstrukcja okna dachowego. Egzemplarzy z odsuwanym dachem panoramicznym zapewniają ten sam wysoki poziom komfortu akustycznego co w poprzedniku mimo większego otworu dachowego - to zasługa zastosowania deflektora wiatru oraz osłon i uszczelek o odpowiedniej geometrii.



Na życzenie dostępny jest pakiet Komfortu Akustycznego. Specjalny film na przedniej szybie i bocznych oknach zapewnia wyjątkowo niski poziom hałasu tła. Pakiet obejmuje również dodatkowe wygłuszenie w obrębie przestrzeni na nogi z tyłu i tunelu środkowego. Aby zapewnić jak najlepszą izolację cieplną kabiny, szyby wykonano z laminowanego, bezpiecznego szkła z kolejną warstwą filmu, pochłaniającą promieniowanie podczerwone. W rezultacie, jeśli samochód zostanie zaparkowany w mocno nasłonecznionym miejscu, powierzchnie takie jak podłokietniki, kierownica i fotele mniej się nagrzewają.



Intelligent Drive: wszystkie innowacje Klasy E na pokładzie



Jako najinteligentniejsza biznesowa limuzyna na rynku, nowa Klasa E ustanawia wzorce w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu i zmniejszenia obciążenia kierowcy. Innowacje te są oczywiście dostępne również w Kombi. Standardowe wyposażenie modelu obejmuje układ antykolizyjny Active Brake Assist, który ostrzega o ryzyku kolizji i zapewnia optymalne wsparcie w obliczu nagłego hamowania, a w razie potrzeby sam uruchamia hamulce. Wykrywa nie tylko nieruchome, zatrzymujące się lub wolniej poruszające się pojazdy, ale także pieszych poruszających się w strefie zagrożenia przed pojazdem.



Innym szczególnie wartym uwagi systemem jest DRIVE PILOT, reprezentujący kolejny krok Mercedes-Benz na drodze do jazdy autonomicznej. Jako Distance Pilot DISTRONIC, potrafi on nie tylko automatycznie utrzymywać dystans od poprzedzających pojazdów na wszystkich typach dróg, ale też - po raz pierwszy - „śledzić” inne auto do prędkości nawet 210 km/h.



Nowością jest również Remote Parking Pilot: funkcja, która zdalnie, za pomocą aplikacji na smartfona, pozwala wyjechać pojazdem z wąskich garaży lub miejsc postojowych lub go tam zaparkować. W rezultacie podróżujący nie mają problemów z wsiadaniem i wysiadaniem - nawet wtedy, gdy miejsce jest bardzo wąskie.



50 lat temu: pierwsze „oficjalne” kombi Mercedesa



W sierpniu 1966 roku w oficjalnej ofercie Mercedes-Benz zadebiutował Mercedes-Benz Universal - kombi bazujące na modelach z rodziny „skrzydlaków” (od 200 D do 230 S), wytwarzane przez belgijskiego partnera - firmę IMA. Pomimo innowacyjnych rozwiązań, takich jak dzielone tylne oparcie, samopoziomujące tylne zawieszenie i opcjonalny trzeci rząd siedzeń, wariant nie odniósł rynkowego sukcesu: w ciągu 3 lat zbudowano zaledwie 2754 egzemplarze, a plany stworzenia następcy na bazie serii 114/115 zarzucono.



Nowa nazwa, nowy model, nowy sukces: Kombi



W kwietniu 1978 roku do produkcji weszło Kombi serii 123 - i zaczęło bogatą historię sukcesów kombi spod znaków trójramiennej gwiazdy. W Niemczech Kombi jest znane jako „model T”, i chociaż litera „T” sugeruje powiązanie z turystyką i transportem, symbolizuje również trendsettera. Model kombi jest dla Mercedes-Benz integralnym elementem segmentu aut luksusowych i ma rzeszę lojalnych użytkowników. Model T oferowano we wszystkich kolejnych generacjach Klasy E (S 124, S 210, S 211, S 212). Tym samym śladem poszli rywale - niektórzy ze znacznym poślizgiem.



Nowy Mercedes-AMG E 43 4MATIC Kombi: więcej mocy we wszechstronnym kombi



Równocześnie z „cywilnąâ€ Klasą E Kombi debiutuje Mercedes-AMG E 43 4MATIC Kombi. Mocarny, 3-litrowy silnik V6 biturbo (295 kW/401 KM), automatyczna skrzynia 9G-TRONIC ze skróconym czasem zmiany przełożeń, faworyzujący koła tylnej osi napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC oraz specjalnie przygotowane sportowe zawieszenie zapewniają typowe dla maszyn AMG osiągi i jeszcze zwinniejsze, bardziej dynamiczne prowadzenie.



Podobnie jak w przypadku Limuzyny, 6-cylindrowy motor Kombi z pomocą dwóch większych turbosprężarek i zmodyfikowanego oprogramowania został wzmocniony do 295 kW (401 KM). Maksymalne ciśnienie doładowania wynosi tu 1,1 bara, a zamontowane blisko silnika sprężarki zapewniają wyjątkowo spontaniczną reakcję na gaz. Maksymalny moment obrotowy o wartości 520 Nm jest dostępny już od 2500 obr./min.



Gładzie cylindrowe pokrywa powłoka NANOSLIDEÂŽ, sprawdzona w silnikach V6 turbo stosowanych w bolidach Formuły 1. Wyjątkowo wytrzymała i odporna na zużycie, pozwala ona ograniczyć tarcie i dodatkowo zwiększyć wydajność. To samo odnosi się do strumieniowego, wielofazowego wtrysku, podającego paliwo pod ciśnieniem do 200 barów. Z zewnątrz silnik AMG wyróżnia się czerwoną, aluminiową wkładką na obudowie.



Jednostka gwarantuje osiągi na równi z samochodami sportowymi: nowy E 43 4MATIC Kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalną została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.



Kluczowe dane techniczne:

Mercedes-AMG E 43 4MATIC Kombi

Silnik
V6 biturbo

Pojemność skokowa 2996 ccm

Moc maksymalna 295 kW (401 KM) przy 6100 obr./min

Maksymalny moment obrotowy 520 Nm przy 2500-5000 obr./min

Zużycie paliwa - miasto/trasa/średnie 11,0/7,0/8,4 l/100 km

Średnia emisja CO2 192 g/km

Klasa efektywności D

Masa własna (DIN/EC) 1855 kg*/1930 kg**

Przyspieszenie 0-100 km/h 4,7 s

Prędkość maksymalna 250 km/h***

* gotowy do jazdy (zbiornik paliwa pełen w 90%, bez kierowcy i bagażu); ** gotowy do jazdy (zbiornik paliwa pełen w 90%, z kierowcą o masie 68 kg i 7-kilogramowym bagażem); *** ograniczona elektronicznie



Jeszcze bardziej dynamiczny design karoserii i sportowa atmosfera na pokładzie natychmiast zdradzają jego wyjątkowe osiągi i przynależność modelu do rodziny AMG. Trzy szerokie wloty powietrza w przednim zderzaku podkreślają optyczną pewność siebie, a poziome żebra przecinające zewnętrzne otwory nawiązują do świata motorsportu. Z boku dominują 19-calowe lekkie obręcze AMG z pięcioma podwójnymi ramionami w kolorze lśniącej czerni, sportowe progi oraz emblematy „BITURBO 4MATIC”. Tylny pas wyróżnia się dwiema polerowanymi końcówkami układu wydechowego i nakładką zderzaka w kształcie dyfuzora z elementami chromowanymi.



Po zajęciu miejsca w kabinie rzuca się spójna, „otulająca” kierowcę koncepcja kokpitu i autentyczne, wysokiej próby materiały. Dominuje tu kolor czarny przełamany czerwonymi akcentami. Wielofunkcyjna kierownica została obszyta skórą nappa, perforowaną w miejscach chwytu, i ma spłaszczony u dołu wieniec. Bezpieczną pozycję przy dowolnej prędkości zapewniają sportowe fotele o wydatniejszym podparciu bocznym, pokryte mieszanką sztucznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMIC z czerwonymi przeszyciami (na życzenie oferowane są siedzenia obszyte skórą nappa z elementami z mikrofibry DINAMICA). Te same materiały posłużyły do wykończenia paneli drzwi. Sportowy klimat na pokładzie podkreślają aluminiowe pedały z czarnymi gumowymi wypustkami, czarna podsufitka i pasy bezpieczeństwa w kolorze czerwonym.



Panoramiczny kokpit ma specjalną grafikę AMG i obsługuje dodatkowe funkcje, takie jak manualny tryb zmiany biegów, regulowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL czy 3-stopniowy ukłąd ESPÂŽ.



Szybka zmiana biegów, wysoka efektywność: 9G-TRONIC



Automatyczna przekładnia 9G-TRONIC została specjalnie dostosowana do dynamicznego charakteru E 43 4MATIC Kombi. Projektanci AMG skrócili czas potrzebny na zmianę przełożeń, dokonując zmian w oprogramowaniu skrzyni. Wielokrotna redukcja pozwala na jeszcze spontaniczniejsze przyspieszanie, a funkcja podwójnego wysprzęglenia w trybach „Sport” i „Sport Plus” dostarcza jeszcze bardziej emocjonujących doznań z jazdy. Określone ingerencje w działanie układu zapłonowego dodatkowo skracają czas zmiany biegów względem ustawień „Eco” oraz „Comfort”.



Ręczny tryb „Manual” aktywuje się osobnym przyciskiem na konsoli centralnej. Zmiana przełożeń odbywa się tu w tempie uprzednio wybranego ustawienia, kierowca może jednak dokonywać jej samodzielnie, łopatkami przy kierownicy. Co istotne, przekładnia nie załączy wyższego biegu nawet po „dobiciu” wskazówki obrotomierza do ogranicznika prędkości obrotowej silnika.



Więcej zwinności: sportowe zawieszenie bazujące na AIR BODY CONTROL



Z myślą o większej zwinności i bardziej neutralnym zachowaniu w szybko pokonywanych zakrętach inżynierowie z Affalterbach opracowali sportowe zawieszenie oparte na wielokomorowym zawieszeniu pneumatycznym AIR BODY CONTROL. Czterodrążkowa przednia oś otrzymała specjalne zwrotnice i przeguby nośne, a wszystkie elementy zoptymalizowano pod kątem wyższej sztywności. Większy negatyw kół przednich i tylnych przekłada się na lepszą dynamikę poprzeczną. Równocześnie usztywniono elastokinematykę wielowahaczowej osi tylnej.



Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne z bezstopniową regulacją tłumienia ma bardziej sportową charakterystykę i łączy doskonałą dynamikę jazdy z wysokim poziomem komfortu. Sztywniejsze nastawy pozwoliły ograniczyć przechyły nadwozia w zakrętach oraz podczas hamowania. Za precyzyjną, błyskawiczną regulację tłumienia zgodnie z aktualnymi warunkami jazdy i kondycją nawierzchni odpowiadają dwa osobne zawory - dla odbicia i kompresji. Kierowca ma do wyboru trzy tryby resorowania: „Comfort”, „Sport” i „Sport Plus”, zapewniające wyjątkowo szeroką charakterystykę - od wysokiego komfortu na długich trasach do agresywnego, sportowego prowadzenia krętymi drogami.



Pneumatyczna kontrola prześwitu zapewnia E 43 4MATIC Kombi stałą odległość podwozia od nawierzchni niezależnie od obciążenia. Dodatkowo, za naciśnięciem przycisku, wysokość zawieszenia można zwiększyć np. w celu wjechania pod stromy podjazd garażowy. Funkcja działa zarówno na postoju, jak i podczas jazdy. Pojazd samoczynnie opuszcza się przy wyższej prędkości - niżej położony środek ciężkości poprawia stabilność.



Układ AMG Performance 4MATIC o tylnonapędowej charakterystyce



Standardowy napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC faworyzuje koła tylnej osi - rozdział momentu obrotowego wynosi tu 31:69 (przód:tył). Taka konfiguracja pozwala zwiększyć dynamikę jazdy i przyspieszenia poprzeczne, zapewnia też lepszą trakcję podczas dynamicznego przyspieszania.



Przy połączeniu stałego napędu na cztery koła z przekładnią automatyczną 9G-TRONIC inżynierowie zdecydowali się na zmianę koncepcji: jednostopniowa skrzynia rozdzielcza napędu została kołnierzowo zamontowana na przekładni 9G-TRONIC jako osobny podzespół. Nowe rozwiązanie ułatwia modyfikowanie rozdziału momentu obrotowego, co pozwala nadawać poszczególnym modelom indywidualną charakterystykę. Nowy układ wyróżnia się też większą efektywnością - lepszą wydajnością, ograniczonym tarciem i niższą masą. Równocześnie, dzięki kompaktowej zabudowie, nie ogranicza przestrzeni dla podróżujących ani na bagaż.



Zmiana charakteru za naciśnięciem przycisku: AMG DYNAMIC SELECT



Kierowca E 43 4MATIC Kombi za naciśnięciem przycisku może dostosować charakter pojazdu do własnych preferencji. Do wyboru ma pięć zróżnicowanych trybów jazdy, od wydajnego i komfortowego do zdecydowanie sportowego: „Eco”, „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus” oraz „Individual”. Elektronika modyfikuje kluczowe parametry, takie jak reakcje silnika i przekładni czy ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego. Niezależnie od aktualnie wybranego programu DYNAMIC SELECT kierowca może aktywować ręczny tryb zmiany biegów i zmieniać charakterystykę pracy zawieszenia.



W trybach „Sport” i „Sport Plus” układ napędowy jest skonfigurowany z wyraźnym naciskiem na dynamikę jazdy. Efekt: agresywne reakcje na gaz oraz krótsze zmiany biegów z podwójnym wysprzęgleniem i funkcją dezaktywacji wybranych cylindrów, której towarzyszą emocjonujące efekty akustyczne. Dodatkowo, podwyższona prędkość obrotowa biegu jałowego umożliwia jeszcze szybsze ruszanie z miejsca.



Z myślą o zwiększeniu wydajności w trybie „Eco” aktywne są funkcje ECO start/stop oraz żeglowania: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu w zakresie prędkości 60-160 km/h, silnik zostaje odłączony od układu napędowego. Elektronika zmniejsza prędkość obrotową do poziomu biegu jałowego, a kompresja i siły tarcia występujące w jednostce napędowej podczas hamowania silnikiem nie zwiększają oporów jazdy.



Bezpośredni i komunikatywny: sportowy układ kierowniczy z progresywnym wspomaganiem



Sportowy układ kierowniczy E 43 4MATIC Kombi ze wspomaganiem uzależnionym od prędkości jazdy i przekładnią o zmiennym przełożeniu imponuje precyzją, zapewniając autentyczne wyczucie drogi. Kierowca ma do wyboru dwa tryby wspomagania: komfortowy lub sportowy, połączone z systemem wyboru trybów jazdy DYNAMIC SELECT lub uruchamiane osobno w ramach programu „Individual”. W sportowym ustawieniu układ zapewnia kierowcy jeszcze więcej informacji zwrotnych.



Wydajny układ hamulcowy z dużymi, wentylowanymi wewnętrznie, bimetalicznymi tarczami hamulcowymi zapewnia niezawodne i błyskawiczne wytracanie prędkości. Z przodu zamontowano perforowane tarcze o wymiarach 360 x 36 mm z i 4-tłoczkowe, stałe zaciski z oznaczeniem „AMG”, a z tyłu - tarcze o wymiarach 360 x 26 mm oraz stałe zaciski 1-tłoczkowe.



Opcjonalne dodatki z naciskiem na sportowy charakter



Sportowy charakter E 43 4MATIC Kombi podkreślają opcjonalne dodatki, takie jak tapicerka ze skóry nappa, elementy wykończenia z włókien węglowych czy 20-calowe, dwubarwne obręcze kół.



Rynkowa premiera nowego Mercedesa-AMG E 43 4MATIC odbędzie się w 14 września 2016 roku. Jego dostawy rozpoczną się na początku grudnia br.



Nowy silnik wysokoprężny na piątkę: mistrz wydajności w rzeczywistych warunkach



W obszernych badaniach prowadzonych przez niezależnych ekspertów DEKRA nowy silnik diesla otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. W rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych zbadane wartości emisji okazały się niezwykle niskie. W szczególności emisja tlenków azotu (NOx ) była znacznie poniżej limitów stosowanych w okresie od września 2017 r .

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

cena: 92 004,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 68 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 89 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 165 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 104 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 62 000,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 176 628,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 96 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 27 999,00 PLN

data: 2024-04-26

cena: 44 999,00 PLN

data: 2024-04-26


 

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: raklama@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA