zobacz: przerywnik.pl autogielda.pl e.autogielda.pl
Niedziela, 5 Maja 2024, Imieniny obchodzą: Irena, Waldemar, Iryda
Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: DFSK DONFENG FENGON 500 NOWY 400 KM PRZEBIEGU cena: 74 000,00 PLN, miejscowość: Chorzów, data: 2024-05-05, ...szczegóły
GALERIA
NAPISZ DO ODJAZD-u
Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
NAJNOWSZE
Kto płaci najmniej za OC w grudniu 2017 r.? (21-12-2017)
Jeśli masz wolne 100.000 Euro i lubisz się ścigać, to auto dla Ciebie (20-12-2016)
Nowy Przedłużony Volkswagen Tiguan Allspace (20-12-2016)
Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowe auto dla przedsiębiorców dbających o ekologię (20-12-2016)
DOSTAWCZAK NA PRĄD Z PRZYZWOITYM ZASIĘGIEM? CZEMU NIE (16-12-2016)
Nowe RENAULT ZOE (13-12-2016)
Marian Kubala
W trakcie pokonywania długiego odcinka trasy chciałem zrobić sobie przerwę w jeździe i zjechałem na pas awaryjny. Po chwili kontrola drogowa zwróciła mi uwagę, ze tam nie wolno się zatrzymywać. W jakich więc przypadkach i kto na tym pasie może się zatrzymać?
Pas awaryjnego postoju, inaczej zwanym "pasem awaryjnym" jest to część pobocza służącą do zatrzymywania się i postoju pojazdów unieruchomionych z przyczyn technicznych.
W trakcie cofania nieubezpieczoną w zakresie OC przyczepą, najechałem na zaparkowany samochód osobowy. Na miejscu zdarzenia przedstawiłem poszkodowanemu ubezpieczenie, ale samochodu, do którego przyczepa była podłączona. Poszkodowany żądał jednak ubezpieczenia przyczepy, ale ostatecznie stwierdził, że i tak firma ubezpieczeniowa zażąda ode mnie tego ubezpieczenia. Czy słusznie?
Nie. Jeżeli szkoda zostaje wyrządzona ruchem samochodu z przyczepą (zespół pojazdów mechanicznych), to ubezpieczeniem OC posiadacza pojazdu mechanicznego ciągnącego jest objęta szkoda spowodowana przyczepą, która w chwili powstania kolizji jest złączona z pojazdem silnikowym. Powyższe nie oznacza, że przyczepa może nie mieć ubezpieczenia OC. To ubezpieczenie jest niezbędne w przypadku szkody spowodowanej przyczepą, która:
- nie jest złączona z pojazdem silnikowym ciągnącym albo
- odłączyła się od pojazdu silnikowego ciągnącego i przestała się już toczyć.
Podobne zasady obowiązują w przypadku holowania pojazdu.
Zauważyłem, że niektóre jezdnie dwukierunkowe, gdzie pasy ruchu oddzielone są od siebie podwójną linią ciągłą, przy osi jezdni mają wydzielone miejsce - poszerzenie, dla ruchu pieszego. W miejscach tych linie ciągłe rozszerzają się i pieszy ma miejsce na zatrzymanie. Uważam, że takie miejsca dla pieszych powinny być na wszystkich szerokich jezdniach, wtedy potrąceń pieszych byłoby pewnie mniej. Co decyduje o tym, że miejsca takie na jezdnej jezdni są, a na drugiej nie?
Z przepisu wynika, że na jezdniach dwukierunkowych zaleca się stosowanie, przy osi jezdni, stref dających możliwość bezpiecznego zatrzymania się pieszego. Decydującymi czynnikiem przemawiającym za tym, aby takie miejsca wyznaczać są warunki ruchu oraz istniejące ciągi pieszych.
Do czego służy tachonet?
Tachonet, to system teleinformatyczny umożliwiający wymianę, z krajowymi i zagranicznymi organami oraz uprawnionymi służbami i instytucjami danych i informacji zawartych w ewidencji kart tachografu.
ZAPYTAJ NASZYCH EKSPERTÓW
O niejasne przepisy ruchu drogowego. O zagadnienia techniczne. O ubezpieczenie samochodu. O auta używane. O wszystko, co związane z motoryzacją.
Kliknij tutaj, żeby wysłać pytanie.
SZUKAJ
OGŁOSZENIA
Redakcja: raklama@autogielda.pl
Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA