zobacz: przerywnik.pl autogielda.pl e.autogielda.pl
Poniedziałek, 28 Kwietnia 2025, Imieniny obchodzą: Waleria, Ludwik, Paweł
Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: HONDA ACCORD cena: 41 999,00 PLN, miejscowość: Piaseczno, data: 2025-04-27, ...szczegóły
GALERIA
NAPISZ DO ODJAZD-u
Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
NAJNOWSZE
Kto płaci najmniej za OC w grudniu 2017 r.? (21-12-2017)
Jeśli masz wolne 100.000 Euro i lubisz się ścigać, to auto dla Ciebie (20-12-2016)
Nowy Przedłużony Volkswagen Tiguan Allspace (20-12-2016)
Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowe auto dla przedsiębiorców dbających o ekologię (20-12-2016)
DOSTAWCZAK NA PRĄD Z PRZYZWOITYM ZASIĘGIEM? CZEMU NIE (16-12-2016)
Nowe RENAULT ZOE (13-12-2016)
Na podstawie mat. prasowego firmy Honda oprac. Marek Leśny
System i-ACC
W oparciu o rozległe badania rzeczywistych, typowych zachowań europejskich kierowców, system i-ACC analizuje sytuację na drodze korzystając z kamery i radaru, które pozwalają ustalić pozycję innych pojazdów. Stosując specjalny algorytm, system ocenia prawdopodobieństwo zajechania drogi naszemu autu przez pojazdy poruszające się po sąsiednich pasach. Bazuje on na wzajemnych relacjach ruchu tych pojazdów i w razie potrzeby szybko, bezpiecznie i komfortowo reaguje na rozwój wydarzeń.
i-ACC - uzupełnienie dla tempomatu ACC
i-ACC nie zastępuje stosowanego wcześniej tempomatu adaptacyjnego (ACC), a tylko uzupełnia jego działanie. Tradycyjne systemy ACC utrzymują wybraną przez kierowcę prędkość i jedynie obniżają ją, by zachować bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu. Niestety, w razie zajechania drogi przez pojazd poruszający się sąsiednim pasem, tradycyjny system może zareagować dopiero wtedy, gdy pojazd ten niemal zakończył już niebezpieczny manewr.
i-ACC - przewidywalność bezpieczeństwa
i-ACC potrafi zauważyć niebezpieczeństwo zajechania drogi nawet do 5 sekund przed wykonaniem takiego manewru, dzięki czemu reakcja na to zdarzenie może być łagodniejsza, nie powodując paraliżującego zaskoczenia kierowcy, który mógł nawet nie być świadom niebezpieczeństwa. W takiej sytuacji system uruchamia hamowanie - początkowo z ograniczoną intensywnością, informując kierowcę o przyczynie hamowania i zapalając odpowiednią ikonę na wyświetlaczu. Następnie system kontynuuje hamowanie z większą intensywnością, by zachować bezpieczną odległość od innego pojazdu. Dr Kleingehagenbrock odpowiedzialny za prace nad i-ACC w Honda R&D Europe (Deutschland) GmbH ocenia wyniki prac następująco: - i-ACC przenosi systemy regulacji prędkości na zupełnie nowy poziom, oferując coś, co nazwaliśmy przewidywalnością bezpieczeństwa.
i-ACC - inteligencja
i-ACC jest wystarczająco inteligentny, by rozróżnić ruch lewostronny od prawostronnego (niezależnie od tego, po której stronie znajduje się kierownica) i automatycznie wytypować pojazd na sąsiednim pasie, który stwarza największe ryzyko zajechania drogi, odpowiednio reagując na jego manewry.
i-ACC - owoc badań zachowań kierowców
i-ACC jest owocem własnych prac badawczo-rozwojowych firmy Honda prowadzonych przez międzynarodowy zespół z Europy i Japonii i jest szczególnie dostosowany do specyfiki ruchu drogowego w Europie. Badania zachowań kierowców prowadzące do powstania algorytmu działania systemu wykonywano na drogach całej Europy.
i-ACC - nowa generacja
Dr Schmuedderich odpowiedzialny za prace nad i-ACC w Honda Research Institute Europe GmbH dodaje: - i-ACC to prawdziwy przełom i wielki krok w stronę nowej generacji systemów wspomagania kierowcy, które będą w stanie przewidywać zachowanie innych uczestników ruchu drogowego.
System i-ACC będzie dostępny jako opcja w europejskiej wersji modelu CR-V na rok modelowy 2015
SZUKAJ
OGŁOSZENIA
Redakcja: raklama@autogielda.pl
Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA