zobacz:  przerywnik.pl   autogielda.pl   e.autogielda.pl

Wtorek, 4 Października 2022, Imieniny obchodzą: Rozalia, Franciszek, Konrad

ds

Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: PEUGEOT 2008 cena: 50 000,00 PLN, miejscowość: Piaseczno, data: 2022-10-04, ...szczegóły

NAPISZ DO ODJAZD-u

Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją

reklama@autogielda.pl

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Drukuj AAA
Fot. Arkadiusz Michlewicz;

Fot. Arkadiusz Michlewicz

Peugeot 5008 - więcej niż kompakt

Arkadiusz Michlewicz


Nowoczesna stylistyka, innowacyjność i praktyczność, to kilka z wielu pozytywnych cech nowoczesnego Peugoeta 5008. Auta w dużym stopniu spokrewnionego z Citroenem C4 Grand Picasso. Jednocześnie, model stanowi wypełnienie luki pomiędzy 3008 a 807

Sztuka reklamy

Reklama dźwignią handlu. Codziennie, prawie na każdym kroku, spotykamy bilbordy, ulotki, banery i szyldy promujące konkretny towar. Każdy z nich profesjonalnie opracowany przez specjalistów od marketingu. A więc na wszelkie sposoby przyciągający uwagę odpowiednim kolorem, grafiką, układem, itd. Żeby reklamowany na bilbordzie towar przyniósł spodziewane rezultaty, trzeba wybrać ku temu stosowne miejsce na ekspozycję. Tą dziedziną zajmują się fachowcy, którzy w różnych częściach większych aglomeracji miejskich instalują kamery śledzące wzrok przechodniów i kierowców. Wygrywa punkt przyciągający najwięcej par oczu. Cena? Adekwatna do efektywności danego miejsca. Producenci samochodów dwoją się i troją, aby ich reklama była jak najbardziej widoczna i czytelna dla odbiorcy. Przedstawiony towar ma być wizualnym krzykiem - kup mnie! To też do umiejscowienia takiej reklamy szukają odpowiedniej lokalizacji. A my? Decydujemy, czy owa reklama była na tyle zachęcająca, aby udać się do punktu sprzedaży danego produktu. Kiedy w tym roku do polskich salonów trafił model 5008, Peugeot również podjął wielką kampanię reklamową, która przyciągnęła gros potencjalnych nabywców. Auto urzekło proporcjonalnymi liniami nadwozia oraz interesującą stylistyką, mimo że należy do segmentu mniejszych vanów. W tym przypadku górę wziął profesjonalizm zespołu projektowego, który patrząc na krewnego 5008, czyli Citroena C4 Grand Picasso, podchwycił niektóre pomysły. Ba! Nawet wykorzystano całe mnóstwo takich samych podzespołów. Ale, cóż? Przecież wszystko zostaje w rodzinie.

Włącz ulubiony film

Inżynierowie Peugeota bardzo indywidualnie podeszli natomiast do zaprojektowania wnętrza. Tutaj nie widać żadnych rodzinnych powiązań. Deska rozdzielcza ma kształty charakterystyczne dla nowych modeli marki. Tarcze zegarów o pokaźnych rozmiarach mają chromowane pierścienie. Ich skalowanie jest czytelne. W sumie całość ma estetyczny wygląd. Najbardziej rzucający się w oczy, to oczywiście tunel, który jako dobry i sprawdzony pomysł przeszczepiono z mniejszego 3008. A więc jest on zintegrowany z kokpitem centralnym na którym umieszczono sterowniki klimatyzacją, radioodtwarzaczem oraz szeregiem urządzeń pokładowych. W górnej części deski ukryto monitor LCD, który wyjeżdża z niej zaraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Spięto go z komputerem pokładowym, zestawem audio-video oraz sterowaniem klimatyzacją. Do dyspozycji pasażerów jadących na drugim i trzecim rzędzie siedzeń są monitory w zagłówkach przednich foteli, zintegrowane z multimedialnym systemem pokładowym. To też w podróży możemy nie tylko oglądać ulubione filmy, ale również podłączyć konsolę i oddać się rozrywce. Komfortu w kabinie 5008 jest wystarczająco dużo. Nawet jeśli każdy z pasażerów ( nie licząc trzeciego rzędu siedzeń) okaże się 185-centymetrowym dryblasem nie powinno zabraknąć nikomu przestrzeni zarówno na nogi, jak i nad głowami. Inżynierowie starli się wygospodarować w aucie przestrzeń tak, aby uzyskać maksymalną praktyczność. Tym sposobem dogodzili podróżnikom pod względem komfortu oraz przestrzeni bagażowej regulowanej poprzez złożenie oparć danego rzędu siedzeń.

Mały, a może

Przy pełnym składzie pojemność bagażnika jest znikoma, ale już przy dwóch rzędach siedzeń auto oferuje 679 litrów przestrzeni. Składając kolejne oparcia możemy uzyskać aż 1754 litry. To niemało i jednocześnie podobnie do krewnego C4 Grand Picasso. Ale francuskie samochody to nie tylko komfort i praktyczność. Inżynierowie Peugeot wciąż pracują nad ulepszaniem swoich silników, dlatego pod maskę prezentowanego modelu trafiła jedna z bardziej zaawansowanych technologicznie jednostek napędowych. Choć małej pojemności, to niezwykle żwawa. Z 1,6 litra wykrzesano aż 156 KM i 240 Nm momentu dostępnego już od 1400 obrotów. Wynik osiągnięto dzięki zastosowaniu turbodoładowania. Takie cyfry mogą oznaczać tylko jedno - świetną elastyczność. Mimo że 5008 jest sporych gabarytów, charakteryzuje go lekka konstrukcja. Auto waży niespełna 1,5 tony, co pozytywnie wpływa na jego osiągi. Nawet przy dwójce osób na pokładzie pojazd żwawo rozpędza się do setki. I rzeczywiście czuć, że silnik nerwowo reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Co ważne, doskonale radzi sobie podczas manewrów wyprzedzania. Wystarczy odpowiednio zredukować bieg, podkręcić obroty i van sunie naprzód. Bez żadnego mozołu i czucia jakiejkolwiek turbodziury. Tylko po przejechaniu 150-kilometrowego odcinka prawe kolano zaczyna pobolewać od uderzania w tunel. No, chyba, że kierowca ma poniżej 180 cm wzrostu. Wtedy problemu nie ma.

SZUKAJ

NASZE GAZETY

OGŁOSZENIA

cena: 62 000,00 PLN

data: 2022-10-04

cena: 49 000,00 PLN

data: 2022-10-04

cena: 91 000,00 PLN

data: 2022-10-04

cena: 62 500,00 PLN

data: 2022-10-04

cena: 48 000,00 PLN

data: 2022-10-04

cena: 34 000,00 PLN

data: 2022-10-04

cena: 36 000,00 PLN

data: 2022-10-04

cena: 82 000,00 PLN

data: 2022-10-04

cena: 48 000,00 PLN

data: 2022-10-04

cena: 55 000,00 PLN

data: 2022-10-04


 

NASZE SERWISY

Autogielda  Odjazd  M2 Planeta zwierząt  Erotyka

Redakcja: raklama@autogielda.pl

Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA