zobacz: przerywnik.pl autogielda.pl e.autogielda.pl
Piątek, 29 Marca 2024, Imieniny obchodzą: Wiktoryna, Cyryl, Eustachy
Ogłoszenia pochodzą z serwisu autogielda.pl: ALFA ROMEO 147 cena: 8 999,00 PLN, miejscowość: Piaseczno, data: 2024-03-29, ...szczegóły
GALERIA
NAPISZ DO ODJAZD-u
Napisz do nas - w każdej sprawie związanej z motoryzacją
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
NAJNOWSZE
Kto płaci najmniej za OC w grudniu 2017 r.? (21-12-2017)
Jeśli masz wolne 100.000 Euro i lubisz się ścigać, to auto dla Ciebie (20-12-2016)
Nowy Przedłużony Volkswagen Tiguan Allspace (20-12-2016)
Mitsubishi Outlander PHEV – hybrydowe auto dla przedsiębiorców dbających o ekologię (20-12-2016)
DOSTAWCZAK NA PRĄD Z PRZYZWOITYM ZASIĘGIEM? CZEMU NIE (16-12-2016)
Nowe RENAULT ZOE (13-12-2016)
Marcin Majski
Praktycznie każdej premierze nowego modelu Alfy towarzyszą westchnienia i głosy zachwytu. Auta te wzbudzają kontrowersje i niekończące się dyskusje, po prostu nie da się przejść obok nich obojętnie. Nie inaczej było też ze 147-ką. Doskonała linia nadwozia, perfekcyjnie opracowane detale, jak choćby chromowane klamki i wystylizowane światła, piękne wzory felg aluminiowych i fantastyczne wnętrze sprawiają, że takie auto albo od razu się kocha, albo nienawidzi. Nadwozie wygląda dobrze zarówno w wersji 3-, jak i 5-drzwiowej. Do ilości miejsca nie można mieć większych zastrzeżeń. Jedynym minusem wydają się być zagłówki, które są za niskie dla pasażerów powyżej 1,85 m. Z dobraniem odpowiedniej pozycji za kierownicą nie powinniśmy mieć żadnych problemów. Kierownica seryjnie miała regulację wzdłużną i poprzeczną, a fotel kierowcy regulację wysokości. Trochę niepraktycznie rozmieszczono przełączniki ogrzewania i nawiewu, a także radia. Ponadto mała tylna szyba pogarsza widoczność podczas manewru cofania. Świetnie w dłoni leży trójramienna kierownica, a praca lewarka zmiany biegów zasługuje na uznanie: drogi przełączania są krótkie a sama skrzynia precyzyjna. Alfa 147 oferowała także wysoki poziom bezpieczeństwa biernego: poduszki dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne, a nawet kurtyny powietrzne.
Najważniejszą rzeczą w Alfach oprócz układu jezdnego i sportowej stylizacji był silnik. Dla szukających Alfy do codziennej eksploatacji poleca się jednostkę 1.6 T.Spark. Występowała ona w dwóch wariantach mocy 105 i 120 KM. Wersja 120-konna osiąga 100 km/h po 10.6 s i rozpędza się maksymalnie do 195 km/h. Są to osiągi jakie w codziennej eksploatacji wystarczą nam z nawiązką. Bardzo pozytywne wrażenia można mieć wsłuchując się w pracę silnika na wysokich obrotach. Jednostka ta ma jednak wadę w postaci zbyt dużego zużycia paliwa (średnio 8,2 l/100 km). Mocniejszą odmianą była wersja dwulitrowa o mocy 150 KM, a prawdziwym rodzynkiem w ofercie 147-mek była wersja GTA z 3,2-litrowym sześciocylindrowym motorem o mocy 250 KM. Dla amatorów oszczędnej jazdy producent przewidział silniki wysokoprężne skonstruowane w technice Common Rail. Najpopularniejszym dieslem napędzającym 147-kę był motor 1.9-litrowy o mocy 115 KM. Cechuje się lepszą kulturą pracy niż volkswagenowskie TDI i jest równie oszczędny. Jego średnie zapotrzebowanie na olej napędowy nie powinno przekroczyc 6 l/100 km.
Układ jezdny należy rozpatrywać dwojako. Na pewno zadowoleni będziemy z bardzo bezpośredniego układu kierowniczego. Samochód bardzo dobrze się prowadzi, zawieszenie z przodu, jak i z tyłu, jest niezależne i w miarę komfortowe. Problemem okazują się jednak hamulce. Ich skuteczność jest poniżej przeciętnej, bowiem droga hamowania ze 100 km/h wyniosła w teście nieco ponad 44 m.
Alfy Romeo szybko tracą na wartości. Porównywalnego VW Golfa czy Audi A3 z tego samego rocznika trzeba zapłacić znacznie więcej. Najtańsze to wydatek 11-12 tys. zł. Większość użytkowników jest raczej zadowolona z tego samochodu. Krążące informacje na temat ponadprzeciętnej usterkowości Alfy są jak widać mocno przesadzone, ale auto nie jest wolne od wad. Najczęstszymi przypadłościami są choćby problemy ze skrzynią Selespeed, w której wadliwy sterownik psuje się po ok. 70-80 tys. km. Występują problemy z przeskakującym paskiem rozrządu. Bardzo nietrwałe jest zawieszenie: łączniki i gumy stabilizatora, drążki kierownicze, amortyzatory z trudem wytrzymują dłuższy dystans. Wielu użytkowników podkreśla, że w przypadku zawieszenia lepiej bazować na zamiennikach, bowiem trwałość droższych części oryginalnych pozostawia wiele do życzenia. Ceny części zamiennych poza amortyzatorami nie powinny zrujnować domowego budżetu: klocki hamulcowe 183 zł, tarcza hamulcowa 140 zł, amortyzator przedni 455 zł, tylny 546 zł, sprzęgło kompletne 1023 zł.
SZUKAJ
OGŁOSZENIA
Redakcja: raklama@autogielda.pl
Copyright © 2008 Autogielda - M. MAJSKI, J. STYRNA - SPÓŁKA JAWNA